Dziesięć lat temu międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield jako jedna z pierwszych międzynarodowych firm doradczych zaznaczyła swoją obecność na łódzkim rynku biurowym.
Pierwszy sukces nadszedł we wrześniu 2009 roku, kiedy firma Enthone zawarła umowę najmu 135 metrów kw. biur w obiekcie Forum 76. Pierwszą kluczową transakcją była jednak współpraca z firmą Takeda (dawniej Nycomed) – z pomocą Cushman & Wakefield firma wynajęła 3058 mkw. w budynku Sterlinga Business Center. Wkrótce potem eksperci Cushman & Wakefield reprezentowali m.in. Infosys Poland, Gopet Trans, Tate&Lyle, Deloitte, Clariant oraz T-Mobile. Przełomowym wydarzeniem było otwarcie w 2015 roku regionalnego biura w Łodzi, gdzie obecnie pracuje zespół składający się z trzech osób.
Kształtowanie rynku biurowego w Łodzi wiązało się z ogromną pracą, której celem było pokazanie Łodzi jako miasta wartego inwestowania. – Wykonaliśmy pracę u podstaw, edukowaliśmy lokalne firmy, zachęcaliśmy międzynarodowe korporacje, aby otwierały tu swoje biura, deweloperów instytucjonalnych, aby kupowali grunty, podjęliśmy dialog z miastem, zapraszaliśmy inwestorów – podkreśla Zuzanna Krech, Associate, Manager biura w Łodzi, Dział Powierzchni Biurowych, Cushman & Wakefield.
Różnica pomiędzy dzisiejszą Łodzią, a tą sprzed dziesięciu lat jest zauważalna szczególnie w jakości zasobów biurowych: Nowa Fabryczna, Brama Miasta, Ogrodowa Office, Hi Piotrkowska, czy OFF Piotrkowska Center to nowoczesne budynki, które oferują najwyższej jakości powierzchnie.
– Sukces Łodzi na biurowej mapie Polski zależy od determinacji wielu osób, odpowiedniego zaplecza biznesowego i od aktualnej sytuacji gospodarczej kraju. Biznes musi ze sobą współpracować na różnych płaszczyznach. Firmy doradcze, kadry, uczelnie, firmy podatkowe powinny funkcjonować jak jeden organizm, którym miasto powinno umiejętnie zarządzać – podsumowała Zuzanna Krech.