Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w Polsce na koniec III kw. 2017 r. wyniosły około 11,3 mln mkw. W budowie znajduje się ok. 620 tys. mkw., z czego 29% ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Pozwala to oszacować, że całkowita podaż w 2017 r. wyniesie 350 tys. mkw. – wynika z najnowszego raportu Colliers International.
W III kwartale br. oddano do użytku trzy nowe centra handlowe, co stanowiło 88,5% kwartalnej podaży. Największym obiektem ukończonym w minionym okresie była Galeria Północna w Warszawie (64 tys. mkw.), a kolejnymi – IKEA Lublin I faza (33,5 tys. mkw.) i Vivo! Krosno (21,2 tys. mkw.).
W III kwartale br. w Polsce odnotowano debiuty kilkunastu sieci handlowych. Ważnym wydarzaniem było otwarcie pierwszego sklepu Victoria’s Secret z pełną ofertą w warszawskiej Arkadii. W tej galerii zadebiutowała także rumuńska marka modowa Nissa. Swoją decyzję o wyjściu z Polski ogłosiła natomiast sieć Springfield.
— Kolejna fala debiutów sieci handlowych na polskim rynku spodziewana jest w IV kwartale br. i związana będzie z otwarciem centrum handlowego Wroclavia. We Wrocławiu pojawią się między innymi hiszpańska sieć odzieżowa Sfera, ukraińska Goldi i nowy koncept gastronomiczny firmy AmRest – Blue Frog — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Wciąż trwa ekspansja polskich sieci na rynkach zagranicznych. Wydarzeniem kwartału było otwarcie pierwszego sklepu Reserved w Londynie, przy Oxford Street. Sieć uruchomiła jednocześnie sprzedaż on-line na rynku brytyjskim.