75 % pracowników nowoczesnych nieruchomości komercyjnych typ centra usług zauważa niedostateczne dostosowanie biura do sposobu ich pracy, wynika z najnowszego raportu Mikomax Smart Office.
Zaledwie co piąty pracownik w wieku 25 – 35 lat uważa, że miejsce zatrudnienia wspiera go w efektywności. Perspektywy na przyszłość są obiecujące. Mimo coraz większych wymagań względem pomieszczeń biurowych, respondenci oceniają je lepiej niż w roku 2014.
W badaniu wzięło udział ponad 500 pracowników centrów nowoczesnych usług dla biznesu z sześciu największych miast Polski. W raporcie dokonano zestawienia ich opinii z wynikami analogicznego badania uzyskanymi w 2014 roku.
Coraz bardziej istotna staje się również możliwość relaksu podczas przerw w wykonywaniu obowiązków. Aż dwie na trzy tegoroczne odpowiedzi wskazywały odpoczynek jako ważny element dnia pracy. Wartość ta wzrosła o 40 punktów procentowych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.
– Z naszych najnowszych obserwacji wynika, że oczekiwania pracowników względem organizacji przestrzeni firmowych stale rosną. Coraz więcej osób w procesie rekrutacji bierze pod uwagę nie tylko renomę firmy, ale także wygląd i organizację biura. Blisko 2/3 kandydatów analizuje swoje przyszłe miejsce zatrudnienia pod kątem dostępnych pomieszczeń przeznaczonych do obowiązków o różnym charakterze, a także mebli biurowych, dzięki którym można pracować nie tylko w pozycji siedzącej. Kadra kierownicza powinna pamiętać, że coraz częściej aspekty te wpływają na decyzję o przyjęciu oferty zatrudnienia i pozostania w firmie – tłumaczy Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.
Aż 75% osób zatrudnionych w nowoczesnych centrach usług uważa, że ich miejsce pracy mogłoby lepiej odpowiadać na potrzeby związane ze specyfiką wykonywanych zadań.