W tym roku na polskim rynku nieruchomości komercyjnych obok mniejszych centrów zakupowych pojawią się też duże obiekty handlowe. W Polsce jest dziś w budowie blisko 800 tys. mkw. powierzchni nieruchomości komercyjnej. W 2013 roku, w przeciwieństwie do roku minionego, poza mniejszymi lokalnymi centrami handlowymi, planowane są też duże obiekty. Mimo to zainteresowanie inwestorów niedużymi centrami handlowymi, służącymi do robienia wygodnych i szybkich zakupów nie słabnie. Dzięki dużej aktywności deweloperów oferta rynku zwiększy się w tym roku o ok. 600 tys. mkw., wynika z szacunkowych danych. To znacznie więcej niż przyrost podaży zanotowany w 2012 roku, kiedy oddane zostało 485, 6 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Przy czym nowa podaż zdominowana była przez mniejsze obiekty handlowe, a jedynym większym centrum handlowym była ukończona Galeria Rzeszów (42 tys. mkw.).
W Polsce jest teraz ok. 400 centrów handlowych, w których znajduje się w sumie 9,2 mln mkw. Miniony rok był okresem handlowego boomu w mniejszych miastach, liczących nawet mniej niż 100 tys. mieszkańców. Centra handlowe stanęły m.in. w Ciechanowie, Bełchatowie, Tczewie, Grudziądzu, Świdnicy, Kluczborku czy Kędzierzynie-Koźlu. W tej chwili w małych miastach w budowie znajduje się ok. 20 projektów. Nowe obiekty nieruchomości komercyjne powstają m.in. w Chojnicach, Czechowicach-Dziedzicach, Ełku, Inowrocławiu, Łomży, Nowym Sączu, czy Siedlcach.W niedużych miastach powstają różnego rodzaju placówki, zarówno duże centra handlowe o profilu regionalnym (np. Brama Pomorza w Chojnicach), parki handlowe typu „zakupy codzienne” (Park Handlowy Grudziądz), jak i miejskie centra handlowe (Galeria Veneda Łomża).
Deweloperzy wciąż eksplorują nowe koncepty i lokalizacje, dopasowując rozwiązania do potrzeb konkretnego rynku. Nawet na tzw. nasyconych rynkach znajdują miejsca na niszowe, profilowane inwestycje, jak outlety, czy retail parki skupiające najemców reprezentujących poszczególne branże, np. elektroniczną, meblową czy budowlaną.