Z życia spółek

Firma Shoper prezentuje wyniki finansowe

adeolu-eletu-38649-unsplashLider rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, firma Shoper, prezentuje wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku. Spółka kontynuuje dynamiczny wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych, a wartość transakcji w ekosystemie Shoper osiągnęła rekordowy poziom 10,2 mld złotych od początku roku.

Trzeci kwartał 2024 roku przyniósł Shoperowi kolejne wzrosty. Przychody spółki wyniosły 47,4 mln zł, co oznacza wzrost o 27% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 15,5 mln zł, rosnąc o 28% rok do roku, przy wysokiej rentowności na poziomie 32,8%.

Klienci Shopera również odnotowali znaczące sukcesy sprzedażowe. GMV Sklepy w trzecim kwartale wyniosło 2,6 mld zł (osiągając 30% wzrost rok do roku), podczas gdy GMV Omnichannel osiągnęło poziom 3,6 mld zł, co oznacza wzrost o 61% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

– Cieszy nas fakt, że GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji zrealizowanych w ekosystemie Shoper, z uwzględnieniem dodatkowych kanałów sprzedaży, przekroczyła 10,2 miliarda złotych w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku. Sukcesy naszych klientów bezpośrednio przekładają się na wyniki całej Grupy, co widać w systematycznym wzroście przychodów i rentowności. To potwierdza, że nasza strategia wspierania przedsiębiorców kompleksowymi rozwiązaniami przynosi wymierne efekty – komentuje Piotr Biczysko, CFO Shoper.

Narastająco, po 9. miesiącach 2024 roku, przychody Shopera wyniosły 137,7 mln zł (+26% rok do roku), przy skorygowanej EBITDA na poziomie 46,2 mln zł (+30% r/r) i rentowności 33,6%. GMV Sklepy osiągnęło w tym czasie wartość 8,7 mld zł (+31% r/r), a GMV Omnichannel wzrosło o rekordowe 56% rok do roku, do poziomu 10,2 mld zł.

Źródło: Shoper
materiał prasowy