Niemiecka sieć nieruchomości komercyjnych – hoteli bez gwiazdek ma na oku aglomeracje. Zacznie od Warszawy i Krakowa. Choć najwięksi entuzjaści wieścili najazd światowych sieci hotelowych na EURO 2012, boomu nie było, bo nikomu nie opłacało się budowanie nieruchomości komercyjnej na dwutygodniową imprezę. Jednak inwestorzy z branży zaczęli się przekonywać do polskiego rynku, widząc niskie nasycenie hotelami — zwłaszcza sieciowymi. Według Horwath HTL, od dwutysięcznego siódmego roku, kiedy przyznano Polsce organizację piłkarskich mistrzostw, do ubiegłego roku., kiedy się one odbyły, liczba tych nieruchomosci komercyjnych – hoteli w Polsce wzrosła z niecałych 1,4 tys. do prawie 2 tys. Polską zainteresowali się zagraniczni operatorzy hotelowi (jak Best Western) czy też inwestorzy (jak Wenaasgruppen, który kupił hotel Jan III Sobieski w Warszawie). Zainteresowanie rynkiem nie gaśnie. Wejście do Polski zapowiada między innymi niemiecka sieć Motel One. — Nasz pierwszy hotel powstanie w Warszawie, przy ul. Tamka. Kolejny będzie Kraków — ze względu na potencjał. Chcielibyśmy też wejść do miast regionalnych, jak Poznań, Wrocław czy Gdańsk, ale to pieśń przyszłości — mówi Christian Lainer, dyrektor rozwoju Motel One na Europę Środkową. Polska to element strategii szybkiego