Sprzedaż cementu w Polsce wzrosła w lipcu tego roku o 5,6 % w stosunku do lipca 2012 r. i wyniosła ponad 1 mln 789 tys. ton a produkcja o 2,2 % w analogicznym okresie – wynika z danych Stowarzyszenia Producentów Cementu. Przewiduje się, że w całym 2013 r. sprzedaż tego surowca może wynieść poniżej 14 mln ton.
Przez pierwsze sześć miesięcy tego roku cementownie w Polsce sprzedały 7 mln 484 tys. tonMniej o prawie 18 % wobec tego samego okresu w 2012 roku. Mimo bardzo dobrego lipca rynek nie nadrobi już strat, które wystąpiły od stycznia do czerwca tego roku. W ubiegłym roku sprzedaż cementu wyniosła 15 mln 570 tys. ton.
„Wzrost sprzedaży tego surowca to sygnał, że projekty drogowe w końcu zaczęły być realizowane w sposób ciągły” – podkreślił prezes Stowarzyszenia Producentów Cementu. W Polsce prosperuje 13 zakładów cementowych, należących do 9 międzynarodowych grup.