Według przedstawicieli deweloperów, inwestorów oraz agencji doradczych, sieci spożywcze już nie są głównym najemcą centrów handlowych. Jeszcze kilka lat temu właśnie operator spożywczy był jednym z najistotniejszych najemców centrów handlowych i przesądzał o atrakcyjności danego obiektu. Teraz jest raczej uzupełnieniem oferty modowej i usługowej – zgodzili się dyskutanci debaty z cyklu „Inwestowanie w nieruchomości”. Uczestniczy debaty uznali, ze hipermarkety przegapiły istotny moment w rozwoju. Obecnie, pomimo zmniejszania powierzchni handlowej, rewitalizacji, zmiany części asortymentu czy dodania nowych usług, nie przyciągają tak klientów. Zauważono także, że dyskonty, które przeszły dużą zmianę wizerunkową i dzięki temu już nie są kojarzone jako sklepy z ofertą dla klientów mniej zamożnych, stały się bardziej atrakcyjne dla deweloperów obiektów handlowych. W debacie „Inwestowanie w nieruchomości” uczestniczyli m.in. : dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE Magdalena Frątczak, dyrektor ds. rozwoju Klepierre Management Polska Maciej Golis, dyrektor ds. powierzchni handlowych Globe Trade Centre Monika Janczewska-Leja, dyrektor działu powierzchni handlowych Echo Investment Marcin Materny oraz prezes zarządu Libra Project Grzegorz Pękalski.
news
Główni najemcy centrów handlowych
data: 26 listopada 2013
Tagi: inwestycja komercyjna, inwestycje, nieruchomośc komercyjna, nieruchomości inwestycyjne, nieruchomości komercyjne.
Drukuj
Jeżeli uważasz, że ten artykuł jest godny polecenia daj o nim znać znajomym!