Podaż nowoczesnych centrów handlowych w Polsce przewyższa tempo wzrostu siły nabywczej polskich konsumentów, a to oznacza, że nieruchomości komercyjne tego typu muszą coraz silniej rywalizować, m.in. dopasowaniem oferty.
Tylko w tym roku podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrośnie w 2015 r. o ok. 600 tys. m kw., z czego 40% trafi na rynki w głównych aglomeracjach. Jak podkreślają eksperci Cushman and Wakefield dobra konkurencja nie jest możliwa bez wiedzy o tym jacy klienci odwiedzają centrum. Jak często to robią, skąd przyjeżdżają, jakie mają nawyki?
– Rosnące znaczenie wielokanałowości sprzedaży – omnichannel – wymusza na właścicielach centrów handlowych, zarządcach, a także detalistach wzięcie przykładu z sieci działających online i zaimplementowanie nowoczesnych narzędzi, pozwalających nie tylko na zebranie istotnych informacji o konsumentach, ale także ich właściwą interpretację, która umożliwi lepsze kształtowanie strategii promocyjnej, dostosowanie komunikacji z potencjalnymi klientami oraz zidentyfikowanie dodatkowych źródeł ich pozyskiwania – podkreśla mówi Joanna Kłusek dyrektor w Zespole Zarządzania Nieruchomosciami Handlowymi w firmie Cushman & Wakefield.
Dodaje, że nie chodzi o zainstalowanie jak największej liczby nadajników do mierzenia footfall w galerii handlowej, ale o umiejętne wyciągnięcie wniosków z zebranych danych. Joanna Kłusek podkreśla, że w dobie rosnącej podaży i konkurencji, same dane o odwiedzalności – choćby i wysokiej – to za mało. Należy przeprowadzać analizy zachowań konsumenckich.