Mija bardzo dobry rok na rynku nieruchomości. Świadczą o tym dane: ponad 54 tys. rozpoczętych inwestycji, wzrost rynku dóbr luksusowych o 13%, rekordy Mieszkania dla Młodych.
2015 rok jest rekordowy pod wzglÄ™dem rozpoczÄ™tych inwestycji. Z raportu Lion’s Banku wynika, że od stycznia firmy budowlane rozpoczęły 54 tysiÄ…ce inwestycji. Tak dobrze nie byÅ‚o nawet w czasie ostatniego boomu w 2007 roku. Tomasz Wilczek, dyrektor generalny RED Real Estate Development zauważa, że najwiÄ™cej buduje siÄ™ w segmencie popularnym, który znalazÅ‚ odbicie w rzÄ…dowym dofinansowaniu Mieszkanie dla MÅ‚odych. – Åšrednia za metr kwadratowy jest bardzo atrakcyjna, deweloperzy majÄ… szerokÄ… ofertÄ™, a klienci duży wybór. Nie bez znaczenia pozostajÄ… niskie stopy procentowe, które skÅ‚aniajÄ… do zaciÄ…gania tanich kredytów oraz szukania alternatywnych form lokowania pieniÄ™dzy.
Rekordowa końcówka
Od wrzeÅ›nia program Mieszkanie dla MÅ‚odych funkcjonuje w „nowej” formule. – Najważniejsza nowość to możliwość zakupu mieszkania na rynku wtórnym, na czym najbardziej skorzystali mieszkaÅ„cy maÅ‚ych miast. Mieszkanie dla MÅ‚odych staÅ‚o siÄ™ również bardziej prorodzinne. To przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na wyniki, które nigdy nie byÅ‚y tak dobre – mówi Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży osiedla Alpha Park w Warszawie.Duże zainteresowanie najlepiej pokazujÄ… liczby. O ile w sierpniu (ostatni miesiÄ…c przed zmianami) do Banku Gospodarstwa Krajowego wpÅ‚ynęły wnioski na 33,7 mln zÅ‚, o tyle we wrzeÅ›niu byÅ‚o to już 84,14 mln zÅ‚, a w październiku i listopadzie odpowiednio 123,5 mln zÅ‚ i 125,1 mln zÅ‚.
Dodatkowe zalety
Bieżący rok pokazuje jeszcze jednÄ… ważnÄ… tendencjÄ™ – Polacy coraz chÄ™tniej decydujÄ… siÄ™ na inwestycje luksusowe. Wartość takich dóbr w 2015 roku szacowana jest na 14,3 mld zÅ‚ – wynika z szacunków firmy KPMG. To wzrost o 13% w porównaniu z 2014 rokiem. Co wiÄ™cej, wszystko wskazuje, że tendencja wzrostowa siÄ™ utrzyma i do 2018 roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzroÅ›nie o 17%, osiÄ…gajÄ…c poziom niemal 17 mld zÅ‚. – Nasze doÅ›wiadczenia pokazujÄ…, że warto wsÅ‚uchiwać siÄ™ w potrzeby rynku i oferować klientom rozwiÄ…zania najwyższej jakoÅ›ci – mówi Ewa Piechota, marketing manager Nowej Papierni, loftów, które powstaÅ‚y we WrocÅ‚awiu w dawnej fabryce papieru. – Duże zainteresowanie naszÄ… inwestycjÄ… przekonaÅ‚o nas do dalszej rozbudowy naszego osiedla.