Rynek handlowy Lublina wzięła na tapetę firma Colliers International – efekt to raport na ten temat.
Zasoby handlowe Lublina wynoszą 326 600 mkw. powierzchni najmu ulokowane w 13 centrach. Nasycenie powierzchnią handlową należy do najwyższych wśród miast regionalnych i wynosi 956 mkw. na 1000 mieszkańców. Średni współczynnik pustostanów to obecnie 1,6% .
Jeśli chodzi o formaty handlowe – w Lublinie funkcjonują różne typy obiektów: głównie centra handlowe, ale także parki handlowe oraz centrum wyprzedażowe.
W ubiegłym roku ukończono budowę nowego centrum handlowego Tarasy Zamkowe oraz pierwszą fazę parku handlowego Kraśnicka. W mieście powstały także nowe supermarkety i dyskonty spożywcze. Z kolei w centrum handlowym Felicity ruszyło 9-salowe kino Cinema City, którego atrakcją jest trzecia w Polsce sala z technologią 4DX (24 rodzaje efektów specjalnych).
W centrach w Lublinie działa łącznie ok. 1130 sklepów. Największą grupę najemców lokali handlowych stanowią sektory: moda (32%) oraz usługi (13%).
Czynsze znajdują się w lekkim trendzie spadkowym na skutek wzrostu konkurencji. Najwyższy miesięczny czynsz za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody to ok. 27-29 EUR za mkw.