Centra wyprzedażowe – tzw. outlety, będą upodabniać się do tradycyjnych centrów handlowcy. Tak wynika z raportu „Always in. The Outlet Centre Market in Poland” opracowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland. .Na znaczeniu zyskają strefa wypoczynku i rozrywki oraz oferta gastronomiczna. Coraz bardziej widoczne zainteresowanie marek z segmentu premium wkrótce przełoży się na ich pojawienie się w centrach wyprzedażowych.
Łączna powierzchnia dostępnych obecnie na rynku trzynastu centrów wyprzedażowych w Polsce przekroczyła 213 tys. mkw. W perspektywie kolejnych lat rynek powiększy się o kolejne – w stolicy oraz w Bydgoszczy. Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland wskazują Rzeszów i Śląsk jako kolejne lokalizacje z dużym potencjałem do rozwoju tego typu projektów.
Zakupy w centrach wyprzedażowych cieszą się niesłabnącą popularnością. W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu zainteresowania tego typu formatami. Ewoluują one stopniowo w kierunku tradycyjnych galerii handlowych, w których istotnym elementem jest strefa wypoczynku i rozrywki. – podkreśla Anna Staniszewska, Dyrektor, Dział Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real Estate Poland.
Cechą wspólną lokalizacji tego formatu jest zasięg oddziaływania min. 2 milionów mieszkańców w odległości nie większej niż półtorej godziny jazdy samochodem od obiektu. Oferta produktowa dostępna w tego typu obiektach opiera się głównie na końcówkach kolekcji. Najliczniejszą reprezentację mają sklepy z ubraniami, zaraz za którymi plasują się sklepy z galanterią skórzaną i butiki z kosmetykami oraz perfumami. Z raportu wynika, że w perspektywie średnio i długoterminowej format ten będzie coraz bardziej upodabniać się do tradycyjnych centrów handlowych.