Jaką rolę odgrywa oferta gastronomiczna w centrach handlowych? Sprawdziła to firma CBRE – przepytała ponad tysiąc Polaków aby sprawdzić jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w istniejących obiektach handlowych w naszym kraju. Na podstawie wyników ankiety powstał raport „Coś na ząb – jak jemy, gdy kupujemy”.
Wynik badań potwierdza wysoką korelację pomiędzy strefą gastronomiczną a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego. Ciekawa oferta żywieniowa, oprócz lokalizacji i marek odzieżowych wpływa istotnie na ocenę centrum handlowego.
Niemal 90% badanych zadeklarowało, że odwiedza centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu. Wizyta w restauracji czy kawiarni jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas wizyty w centrum handlowym, zaraz po pierwszej najpopularniejszej aktywności, czyli zakupach.
Jakie zmiany w tym zakresie widzieliby klienci centrów handlowych? Niemal 40% respondentów chętnie widziałoby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych, a 30% Polaków przyznało, iż brakuje im wysokiej jakości restauracji w obiektach handlowych. Na równi z poprawą jakości klienci liczą również na wzrost komfortu spożywania posiłków – szybszą obsługę oraz więcej rozwiązań przyjaznych dzieciom.