Ulice handlowe w Europie Środkowej zyskują na znaczeniu – tak wynika z najnowszego raportu BNP Paribas Real Estate Poland „Opowieść o czterech miastach. Ulice handlowe w stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Druga edycja, maj 2016”
Wg ekspertów jest to pochodna ograniczonej powierzchni dostępnej w centrach handlowych a zarazem oznaka dojrzewania rynków, które wchodzą w okres dywersyfikacji formatów handlowych.
Analitycy z BNP Paribas Real Estate Poland wskazują na istotne różnice między ulicami handlowymi stolic Europy Środkowo-Wschodniej. Najbardziej zróżnicowaną ofertę posiada Praga. Prowadzi pod względem ilości marek oraz bogactwa oferty marek luksusowych.
Budapeszt również ma silną pozycją w segmencie ulic handlowych dzięki ustabilizowanej obecności międzynarodowych sieci i dużego natężenia ruchu turystycznego, gdzie liczba turystów sięga 4,5 miliona osób rocznie.
Warszawa to największa stolica regionu jeśli chodzi o liczbę mieszkańców (1,74 miliona) oraz ich siłę nabywczą (11 751 € per capita).
„W Warszawie liczba sklepów firmowych marek luksusowych jest relatywnie umiarkowana, na co składa się brak spójnej, przejrzystej strategii w zakresie planowania, komercjalizacji, rozwoju i przekształcania ulic handlowych oraz ograniczona podaż odpowiednich obiektów o imponującej architekturze, będących w posiadaniu właścicieli prywatnych. Budynków, w których chętnie lokują się marki luksusowe. Przewidujemy, że wszystkie powyższe aspekty mogą ulec poprawie w najbliższej przyszłości i potencjał stolicy stanie się realny.” – komentuje Fabrice Paumelle, Dyrektor, Dział Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate, CEE.