W Trójmieście działają 24 centra handlowe o łącznej powierzchni 688 tys. mkw. GLA. Nasycenie w regionie osiągnęło poziom 664 mkw./1 000 mieszkańców, a jedno centrum handlowe obsługuje średnio 41 670 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi 46 752 PLN rocznie. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II poł. 2016 r. | Trójmiasto”
– W Trójmieście powstają obecnie dwa centra handlowe w sąsiedztwie dworców kolejowych – Galeria Metropolia i Forum Gdańsk. Obiekty te, to wielofunkcyjne kompleksy połączone funkcjonalnie z otaczającą zabudową miejską i węzłami komunikacyjnymi – miejsca do robienia zakupów, pracy i spędzania wolnego czasu – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
W trójmiejskich centrach handlowych znajduje się 1 770 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 565 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (27%), usługi (13%) oraz obuwie, torby i galanteria skórzana (8%). Największą ofertę handlową zapewnia mieszkańcom Trójmiasta centrum handlowe Matarnia o powierzchni ponad 81 tys. mkw. GLA.
Średni współczynnik pustostanów wyniósł na koniec czerwca br. 2,7% (3,3% w grudniu 2015). Stawki czynszowe wynoszą 43- 45 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody w najlepszych centrach handlowych.