We Wrocławiu funkcjonuje 18 centrów handlowych o łącznej powierzchni 654 tys. mkw. GLA, co przekłada się na nasycenie rzędu 821 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio 43 890 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 41 890 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Wrocław”.
Największą ofertę handlową, usługową, gastronomiczną i rozrywkowo – rekreacyjną zapewnia mieszkańcom Wrocławia centrum handlowe Aleja Bielany o powierzchni 131 tys. mkw. GLA, oferujące ok. 200 lokali. Drugim co do wielkości obiektem w mieście jest Magnolia Park, gdzie na powierzchni 99 tys. mkw. zrobimy zakupy w ponad 230 sklepach. W 2015 roku na rynku aglomeracji wrocławskiej pojawiła się nowa powierzchnia (ponad 51 tys. mkw.) w ramach rozbudowanych centrów Aleja Bielany oraz Magnolia Park, natomiast w pierwszym półroczu 2016 roku oddane zostało 10 000 mkw. w ramach rozbudowy obiektu Futura Park. Kolejnego otwarcia w mieście należy się spodziewać dopiero w 2017 roku.
— Wrocław, mimo wysokiego nasycenia powierzchnią centrów handlowych i nieznacznego wzrostu średniego współczynnika pustostanów (1,3 punktu procentowego), wciąż pozostaje w centrum zainteresowania inwestorów i najemców, doceniających perspektywy rozwoju tego miasta. Po okresie rozbudów obiektów o ustabilizowanej pozycji handlowej (Aleja Bielany, Magnolia), we Wrocławiu oczekiwane jest otwarcie centrum handlowego Wroclavia — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
We wrocławskich centrach handlowych znajduje się 1306 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 605 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (28%), usługi (12%) oraz zdrowie i uroda (8%).
Średni współczynnik pustostanów na koniec 2015 roku wyniósł 1,6%, a w czerwcu br. wzrósł do 3%. Najwyższe czynsze na rynku mieszczą się w przedziale 45- 47 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody.