Grupa Atrium kontynuuje modernizację swoich centrów handlowych w Polsce w kierunku obiektów łączących funkcje zakupowe, rozrywkowe i usługowe. Przełom roku zdominowały zmiany skoncentrowane na poszerzaniu sektorów rozrywki i gastronomii. Spółka wzbogaciła także ofertę o kolejne marki modowe. Celem tworzenia atrakcyjnego i oryginalnego tenant-mix oraz nadania kompleksowej roli obiektom Atrium jest zapewnienie klientom nowych, unikalnych doświadczeń zakupowych oraz tworzenie miejsc zintegrowanych z ich życiem
i potrzebami, w których chcą spędzać swój wolny czas.
Zgodnie z przyjętym przez Atrium kierunkiem strategicznym, aż o trzech nowych najemców wzbogaciło swoją ofertę gastronomiczną warszawskie Centrum Handlowe Atrium Targówek. Od grudnia 2016 miłośnicy dobrej, wysokiej jakości kawy mogą wypić małą czarną w znanej na całym świecie kawiarni sieci Starbucks zlokalizowanej w rozbudowywanym obecnie obiekcie. To klimatyczne miejsce o wyjątkowej atmosferze sprzyja zarówno spotkaniom towarzyskim, jak i biznesowym. Kawiarnia oferuje też najlepsze odmiany herbat, doskonałe ciasta, kanapki
i inne smakołyki. Nowy lokal zajmuje powierzchnię 123 m2.
Atrium Targówek pozyskało również lidera rynku lodów familijnych w Polsce – markę Grycan. W lodziarnio-kawiarni tej sieci znajdziemy 36 smaków lodów tradycyjnych, sorbetów
z owoców i lodów jogurtowych, a także desery lodowe i ciasta domowe. Kartę uzupełniają świeżo wyciskane soki i koktajle owocowe oraz szeroki wybór aromatycznych kaw.
Restauracja międzynarodowej sieci Pizza Hut, w formacie Express, to kolejny lokal, który powiększył przestrzeń gastronomiczną Atrium Targówek. W przyjaznym niewielkim lokalu pizza przygotowywana jest na oczach klientów, a dzięki wysokiej temperaturze pieczenia goście restauracji już po 5 minutach mogą cieszyć się jej smakiem.
Atrium Poland konsekwentnie poszerza też sektor rozrywki. W grudniu 2016 spółka otworzyła Sky Park w lubelskim Atrium Felicity. Na 180 m2 powierzchni znajdują się ścianki wspinaczkowe o zróżnicowanym stopniu trudności, przeznaczone dla dzieci od 8 lat oraz młodzieży i dorosłych.
– W ramach procesu modernizacji naszych obiektów oferujemy klientom nowe miejsca spotkań towarzyskich i biznesowych oraz przestrzeń do aktywnego wypoczynku ze znajomymi czy rodziną. Wierzymy, że wzbogacane w taki właśnie sposób centra handlowe Atrium będą sprzyjać spędzaniu w nich czasu wolnego – nie tylko na zakupach, ale również na wypoczynku
i wspólnych posiłkach. Chcemy uprzyjemniać klientom ten czas, zapewniając unikalną ofertę restauracyjną, rozrywkową oraz modową na najwyższym poziomie. Chcemy tworzyć przestrzeń, w której poczują się dobrze i która spełni ich wysublimowane oczekiwania – mówi Scott Dwyer, prezes zarządu, Atrium Poland Real Estate Management.
Na przełomie roku spółka wzmocniła również portfolio modowe – otwierając w swoich obiektach sklepy trzech marek odzieżowych. W Atrium Felicity w Lublinie został otwarty Quattro Fashion – multibrandowy sklep z odzieżą damską i męską światowych brandów, jak: Strelson, Joop, Campione, Diegel, Alberto, 10days, Yosh, Geox oraz obuwiem marek Geox
i Clein. Lubelskie centrum pozyskało też znaną markę odzieży dla niemowląt i dzieci
– Coccodrillo. Lokal otwarty w styczniu 2017 zajmuje 90 m2 powierzchni handlowej. W Atrium Mosty w Płocku oferta eleganckiej, stylowej odzieży dla aktywnych i nowoczesnych kobiet, które lubią podkreślać swoją kobiecość, wzbogaciła się o salon marki Monnari.
W warszawskim Atrium Targówek powstał Wittchen Travel – lokal prestiżowej marki WITTCHEN. Miłośnicy podróżowania znajdą w nim szeroki wachlarz akcesoriów podróżniczych, a także wybrane linie galanterii skórzanej.
Do grona najemców Atrium Felicity dołączyła także największa w Polsce sieć sprzedaży pokryć podłogowych – Komfort. Na 428 m2 powierzchni klienci mają do dyspozycji największy na rynku wybór dywanów, wykładzin dywanowych i elastycznych, paneli, podłóg drewnianych oraz akcesoriów do montażu i pielęgnacji.
Zgodnie ze strategią ogłoszoną w październiku 2016 spółka kontynuuje również przebudowy swoich kluczowych obiektów. Trwa rozbudowa warszawskiego centrum handlowego Atrium Promenada i przygotowania do I etapu rozbudowy Atrium Targówek. W planach firmy jest również przebudowa Atrium Reduta o przewidywanym koszcie inwestycji w wysokości 28 mln euro oraz modernizacja centrum handlowego Atrium Biała w Białymstoku o przewidywanym koszcie inwestycji w wysokości 31 mln euro. Oba obiekty zyskają większą powierzchnię wypoczynkowo-rozrywkową i gastronomiczną, co jest zgodne z celem Grupy Atrium, zakładającym tworzenie obiektów o dominującej pozycji w regionie. Łączna wartość powyższych czterech inwestycji wyniesie ok. 120 mln euro i stanowi część kompleksowego projektu przebudowy
i rozbudowy, dzięki któremu docelowo powierzchnia najmu brutto (GLA) obiektów Atrium powiększy się łącznie o około 70 000 m2.