komentarze, opinie, gospodarka

Franczyza w nieruchomościach – przepis na sukces!

hand-1311786_640

Po deregulacji zawodu pośrednika/doradcy, na rynku nieruchomości pojawiła się duża liczba nowych, małych biur – niestety często zakładanych przez ludzi bez doświadczenia, wiedzy i kultury pracy z klientem. W dobie mocnej konkurencji i „wysypu” usług tego typu wygrywają jednak ci, którzy mogą poszczycić się marką i renomą. Dla małego biura korzystnym rozwiązaniem może być więc system franczyzowy.

Model współpracy na zasadzie franczyzy ma się w Polsce świetnie. Z raportu „Rynek franczyzy 2016” firmy doradczej PROFIT system oraz portalu Franchising.pl wynika, że na polskim rynku działa już blisko 1200 systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje ponad 70 tys. sklepów i punktów usługowych. Franczyza w naszym kraju daje pracę blisko pół miliona obywateli i wg ekspertów jest głównym motorem napędzającym mały biznes. Badania pokazują też, że polskie sieci franczyzowe od kilku lat uzyskują przewagę nad zagranicznymi.

Choć franczyza na pierwszy rzut oka nie kojarzy się z rynkiem nieruchomości, a przede wszystkim z handlem, bardzo dobrze „czuje się” również w tej branży – zwłaszcza po deregulacji zawodu, gdy istotne jest zachowanie standardów i oparci się dużej konkurencji.

Przykładem sukcesu sieci franczyzowej może być Grupa WGN – jeden z największych pośredników nieruchomości w Polsce i zarazem jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek. Sieć może się pochwalić liczbą 100 oddziałów franczyzowych w całym kraju, w których pracuje 500 agentów. Co daje franczyza w nieruchomościach, jak prawidłowo powinna przebiegać współpraca między centralą a oddziałem?

Więcej na ten temat w tekście Marcina Monety – redaktora naczelnego portalu komercja24.pl