rynek nieruchomości komercyjnych na sprzedaż

Centrum handlowe Aleja Bielany podsumowuje rok 2017

35S

Dla wrocławskiego centrum handlowego Aleja Bielany 2017 rok z pewnością należał do udanych. Rekordowy poziom odwiedzalności, znaczące poszerzenie oferty handlowej i rozrywkowej oraz rozbudowa działań marketingowych i eventowych – to wszystko sprawiło, że Aleja Bielany pozostaje jednym z najbardziej znaczących centrów handlowych na Dolnym Śląsku.

Rosnąca frekwencja, pomimo wzrostu otoczenia konkurencyjnego, to fakt potwierdzający stabilną pozycję Alei Bielany na rynku wrocławskich galerii. W okresie od stycznia do grudnia 2017 centrum odwiedziło 11,8 mln klientów. Najlepsze wyniki zarejestrowano w marcu z +15,4% wzrostem liczby odwiedzin (marzec 2017 vs marzec 2016). Świetnie pod tym kątem uplasował się też wrzesień z +12,6% zwyżką (wrzesień 2017 vs wrzesień 2016).

Co więcej, wraz z rosnącą odwiedzalnością, zanotowano także wzrost obrotów na poziomie 10,93% w stosunku do roku poprzedniego. Cieszy to tym bardziej, że PRCH raportuje jedynie 2,2% średniego wzrostu obrotów w całej branży*.

– Wyniki te są dla nas jednoznacznym i bardzo pozytywnym sygnałem, że rozbudowa, której finał przypadł na listopad 2015 roku, zakończyła się sukcesem w każdym aspekcie, czego dowodem są wyróżnienia, takie jak choćby ICC Shopping Centre Awards. Odnotowujemy bardzo wysoki poziom zadowolenia klientów i możemy z pewnością oraz satysfakcją stwierdzić, że proces rebrandingu Alei Bielany się przyjął, a nasi goście lubią nas odwiedzać i – co najważniejsze – chętnie do nas wracają – przyznaje Ewa Kolondra, dyrektor Alei Bielany.

Obecnie Aleja Bielany może pochwalić się 145 tys. mkw powierzchni, na których znajduje się 200 sklepów. Sprawia to, że wrocławska galeria jest największym centrum handlowym w Polsce, które dba o najlepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni. W 2017 do listy najemców dołączyło 12 punktów, w tym: Vox (661 sqm), Media Expert (1131 sqm), Maxi Zoo (532 sqm), Pepco (416,6 sqm) czy House of VR (110 sqm). Poszerzenie i uzupełnienie tenant mixu jest kolejnym krokiem w procesie komercjalizacji centrum, której efektem jest stworzenie meeting place, łączącego ofertę handlową i rozrywkową. Ta ostatnia spotkała się z uznaniem zewnętrznych podmiotów opiniotwórczych: Aleja Bielany, jako jedyne centrum z Wrocławia, pojawiła się w rankingu TOP 10 centrów handlowych o najbardziej zróżnicowanej ofercie rozrywkowo-rekreacyjnej firmy Colliers poświęconym rozrywce w galeriach handlowych.

*dane skumulowane za okres I-X 2017, wg PRCH „Turnover Report”

Aleja Bielany to centrum handlowo – rozrywkowe, należące do IKEA Centres, w którym znajduje się 200 sklepów oraz największy sklep IKEA w Polsce. Na 145 000 m2 oferuje szeroką ofertę odzieży, obuwia i akcesoriów, kosmetyków, a także artykułów sportowych i wyposażenia wnętrz.


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora