W związku z wejściem w życie nowej ustawy, łódzkie centrum handlowe Manufaktura od marca zmienia godziny pracy galerii handlowej w soboty. Mając na uwadze komfort gości, we wszystkie soboty zakupy będzie można robić w godzinach 9.00 – 22.30 (dotychczas Manufaktura czynna była w soboty od godz. 10 do 22).
W niedziele bez handlu część ze sklepami, bankami i innymi usługami będzie nieczynna, natomiast układ architektoniczny Manufaktury umożliwia otwarcie strefy food court w tym czasie. Wejście do tej części będzie możliwe od strony rynku. Na „niehandlowe” niedziele właśnie w tym miejscu na gości czekać będą wyjątkowe wydarzenia.
– Jak na strefę gastronomiczną przystało, przygotowaliśmy cykl wydarzeń kulinarnych. Już 11 marca zaplanowaliśmy warsztaty z udziałem publiczności – „Bitwa na noże”. W pierwszym pojedynku zmierzą się znani kucharze z programu „MasterChef” – informuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
– Manufaktura jest wyjątkowym obiektem na mapie nie tylko Łodzi, ale całego kraju, bo oprócz budynku galerii handlowej mamy rynek, a wraz z nim część rozrywkowo-gastronomiczną. Restauracje, kawiarnie, kino, kręgielnia, ścianka wspinaczkowa, teatr – w Manufakturze spędza się czas nie tylko na zakupach – przypomina Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. – Jak pokazują doświadczenia z poprzednich lat, gdy w święta galeria handlowa jest nieczynna, rynek i tak tętni życiem, bo łodzianie lubią tu być i tu spędzać czas z bliskimi – dodaje. I te miejsca – czyli lokale rozrywkowo-usługowe działające na rynku Manufaktury, a także Jupi Park i Experymentarium, będą czynne także w „niehandlowe” niedziele.
Manufaktura działa od 2006 roku, powstała na terenach dawnego imperium włókienniczego I.K. Poznańskiego w Łodzi. W skład kompleksu wchodzi trzyhektarowy rynek z oryginalną pofabryczną zabudową z czerwonej cegły, galeria handlowa oraz otaczające przestrzeń parkingi na ponad 3,5 tys. samochodów. Oprócz 300 sklepów, punktów usługowych i restauracji, działa tu również m.in. teatr, kino, szkoła tańca i muzeum. Łącznie Manufaktura zajmuje 27 ha, powierzchnia handlowa to 110 tys. mkw. Manufaktura zarządzana jest przez Apsys Polska, a właścicielem jest Union Investment Real Estate AG.