Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie br. była wyższa niż przed rokiem o 6,9% (wobec wzrostu o 8,8% w listopadzie ub. roku). W porównaniu z październikiem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 2,8% – podaje GUS.
Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego, sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wyższy niż przeciętny wzrost w listopadzie 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach z grupy „pozostałe” (o 11,4% wobec wzrostu o 2,2% przed rokiem), jak również w podmiotach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazo-we (o 7,6% wobec wzrostu o 3,7% przed rokiem). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wysoki wzrost wykazały podmioty z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 18,5%); „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 12,9%) oraz „meble, rtv, agd” (o 11,4%). Spadek sprzedaży odnotowano w jednostkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 1,4%). W okresie styczeń-listopad br. wzrost sprzedaży detalicznej r/r wyniósł 6,5% (wobec wzrostu o 7,4% w 2017 r.).