Imponująca liczba odwiedzających, ustanowiony kolejny rekord dziennej i weekendowej frekwencji, wzrost obrotów, uznanie branży potwierdzone najważniejszymi nagrodami, 27 nowych najemców i kilkadziesiąt przedłużonych umów, kolejne odważne projekty społeczne i akcje marketingowe – tak w dużym skrócie wyglądał rok 2018 w Galerii Katowickiej. Pomimo wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta oraz pojawienia się dwóch konkurencyjnych obiektów, Centrum, należące do Employees Provident Fund of Malaysia i zarządzane przez APSYS Polska, zakończyło go na mocnym plusie.
2018 okazał się kolejnym bardzo dobrym rokiem dla Galerii Katowickiej. W tym czasie, w porównaniu z i tak rekordowym 2017, wzrósł footfall – Galerię odwiedziło niemal 15,6 mln osób, przekraczane były progi 1,4 mln oraz 1,5 mln klientów w miesiącu. Takiej frekwencji towarzyszyły obroty średnio na poziomie ponad 4%. Wskaźnik ten, w zestawieniu z 2017, również wzrósł.
Na sukces Galerii Katowickiej złożyło się wiele spójnych działań, zmiany na mapie najemców, a także rozwijanie customer experience. Finałem intensywnej komercjalizacji, prowadzonej zgodnie z pozycjonowaniem obiektu, precyzyjnie zdiagnozowanymi potrzebami klientów i trendami rynkowymi, było otwarcie w Galerii Katowickiej 27 nowych sklepów, punktów usługowych i wysp. Nowa oferta objęła marki popularne, dopełniające tenant-mix, marki lokalne, jak również te debiutujące w mieście i regionie.