Zalando, wiodąca europejska platforma modowo-lifestyle’owa, oficjalnie otworzyło swoje trzecie centrum logistyczne w Polsce. Inwestycja to ważny kamień milowy w rozwoju sieci logistycznej Zalando. Rosnącą bazę klientów będą obsługiwać już dwa polskie centra logistyczne, dodatkowo magazyn w Olsztynku zajmuje się realizacją zamówień Zalando Lounge.
Centrum w Głuchowie o powierzchni 130 tys. m kw. to jeden z największych obiektów logistycznych w Polsce. Wyposażony został – podobnie jak drugi polski magazyn Zalando w Szczecinie – w najnowocześniejsze rozwiązania intralogistyczne, w tym dwie pięciopoziomowe wieże wysokiego składowania, które mogą pomieścić do kilkunastu milionów sztuk towaru. Wysoki poziom automatyzacji zapewniają cztery sortowniki marki „Optimus Sorters”, które sortują produkty pod konkretne zamówienie.
Centrum jest zarządzane przez zewnętrznego podwykonawcę – DHL Supply Chain – który na potrzeby obsługi obiektu zatrudnia aktualnie około 1200 pracowników. W dłuższej perspektywie DHL Supply Chain zamierza stworzyć około 2500 miejsc pracy. Obiekt będzie obsługiwał zamówienia głównie z Polski, Niemiec, Austrii i Czech.
Wraz z ogólnym rozwojem Zalando, stale rośnie nasza sieć logistyczna. Cieszymy się, że dołącza do niej Głuchów, ponieważ wesprze nas w zaspokajaniu potrzeb naszych klientów. Wraz z naszym zaufanym partnerem – DHL – z pewnością będziemy kontynuować świadczenie najwyższej jakości usług, które nasi klienci już poznali i których od nas oczekują – mówi Neil Bennett, Director Warehouse Operations w Zalando.
Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że Zalando powierzyło nam obsługę swojej inwestycji w Głuchowie. Cieszymy się, że możemy wspierać naszego klienta w rozwoju i umożliwiać realizowanie strategii. Konsekwentnie koncentrujemy się na zapewnieniu najwyższej jakości usług i wyjątkowej jakości Zalando poprzez inwestowanie w naszych ludzi i procesy. Zawsze pamiętamy o tym, że sukces naszej współpracy z Zalando znajduje odzwierciedlenie w zadowoleniu klienta końcowego – mówi Andries Retief, CEO DHL Supply Chain Central i Eastern Europe.
Czynnikami, które zadecydowały o wyborze Głuchowa jako lokalizacji dla centrum logistycznego Zalando w Polsce, były przede wszystkim: wysoki potencjał zatrudnienia, dobre położenie geograficzne i infrastruktura z bezpośrednim dostępem do dróg ekspresowych 1 i 12. Duży wpływ na decyzję miała również bardzo dobra współpraca z samorządem gminy Tuszyn, oparta na wzajemnym zaufaniu i szacunku dla regionu.