31 marca br. ogłoszono zwycięzców konkursu Antalis Interior Design Award, organizowanego przez Antalis, wiodącego europejskiego dystrybutora papierów, rozwiązań opakowaniowych i komunikacji wizualnej. Profesjonalne międzynarodowe jury, w którym zasiadły znane osobistości z dziedziny art designu, projektowania wnętrz i szeroko pojętej sztuki, nagrodziło najbardziej odważne projekty. Wśród laureatów znalazły się dwie firmy z Polski.
Ideą tegorocznej, drugiej edycji konkursu było wyłonienie najciekawszych projektów, które w kreatywny sposób, dzięki spersonalizowanym dekoracjom, najlepiej potrafiły przekształcić przestrzeń w miejsce do życia. Uczestnicy, wśród których znaleźli się architekci i projektanci wnętrz, agencje projektowe, szkoły projektowania, a także drukarnie LFP z 24 krajów, zgłosili aż 535 prac!
Polacy docenieni w konkursie AIDA
W kategorii „Office” jury zdecydowało się przyznać dwie równorzędne nagrody. Jedna z nich trafiła do firmy Zachart Studio, specjalizującej się w produkcji neonów i reklam przestrzennych. Doceniono projekt aranżacji pomieszczeń biurowych w kompleksie Alchemia Gdańsk, w którym wykorzystano tapetę Coala wallpaper WallDesign NW Canvas. Wrażenie na członkach jury wywarła dekoracyjna moc projektu i jego kontrast ze światem zewnętrznym. Dzięki niezwykłej sile ściennych dekoracji, wnętrza gdańskiego biura dosłownie przenoszą swoich użytkowników do innego świata.
W tej samej kategorii nagrodzono również projekt „Youse city mural” Marion Delage, współzałożycielki firmy dekoracyjnej Parégrine z Francji. Wydrukowana na tapecie, wesoła i ciepła ilustracja autorstwa Mariany Castillo, prezentuje zarówno wartości firmy, jak i zespół, który jest dumny ze swojego miejsca pracy. „Jesteśmy zachwyceni tą nagrodą. Fakt, że jeden z głównych graczy w świecie komunikacji wizualnej, taki jak Antalis, z zadowoleniem przyjął nasz projekt, jest wielką oznaką zaufania i uznania” – mówi Marion Delage.
Drugą polską firmą docenioną w konkursie Antalis Interior Design Award jest pracownia RB Architects za projekt aranżacji wnętrz mieszkania Skyline. Laminaty architektoniczne Di-Noc Antalis, wykorzystane jako okładziny ścienne oraz do wykończenia mebli kuchennych i biblioteki, przyczyniły się do wykreowania ciepłej i wyrafinowanej atmosfery wnętrza. Zastosowanie laminatów Di-Noc doskonale imitujących naturalne materiały, takie jak drewno lub kamień, dało niesamowity efekt i zachwyciło członków jury. Ich zdaniem kreatywne wykorzystanie tego nowatorskiego materiału może być znakomitą inspiracją do odświeżenia wyglądu hoteli, biur czy przestrzeni handlowych.
Odważne projekty z Antalis
Spośród innych prac nagrodzonych w drugiej edycji konkursu organizowanego przez Antalis uwagę zwraca projekt Morada Biki z Exhibit Group (Francja). Jego pomysł inscenizacji stworzonej na ścianie budynku zwyciężył w kategorii „Retail”. Jak mówi autor projektu: „Wybraliśmy gamę Coala Walk & Wall, aby spełnić prośbę Zadig & Voltaire o zastosowanie wizualizacji na ścianach budynków otaczających ich flagowe sklepy. Rozwiązanie Coala Walk & Wall firmy Antalis jest idealne, ponieważ jest wodoodporne, łatwe w montażu i usunięciu bez uszkodzeń ze wszelkich rodzajów powierzchni, w tym szkła i betonu. Oprócz skuteczności rozwiązań Antalis i wiedzy ich zespołu, firma pozwala nam również testować rozwiązania przed ich zakupem, co jest sporą zaletą.”
Uwagę jurorów zwrócił też projekt przebudowy Fred’s Kitchen – modnej restauracji w Amsterdamie, nagrodzony w kategorii „Hospitality”. Tak o swoim pomyśle na wnętrza opowiada jego autorka, Loes Kok z pracowni Bull Creative (Holandia): „Chcieliśmy nadać temu eleganckiemu wnętrzu bardziej dyskretny wygląd i „uliczny” klimat, aby pasował do modnej dzielnicy, w której stare magazyny zostały przekształcone w apartamenty w stylu loft, butiki i restauracje. Aby to zrobić i dodać temu miejscu lokalnego kolorytu, postanowiliśmy pokryć ścianę gigantyczną sztuką uliczną. W tym celu wybraliśmy tapetę Coala marki Antalis o fakturze skóry. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu: miejsce wygląda jednocześnie harmonijnie, elegancko i nowocześnie.”
Produkty z kolekcji Coala wykorzystała także Andrea Böjtös z firmy Triform Neon Kft (Węgry). Jej projekt wnętrza pracowni rezonansu magnetycznego nagrodzono w kategorii „Public Recognition Award”. „Dzięki Antalis i produktom Coala udało nam się stworzyć wspaniały wymyślony świat na Biegunie Północnym, dzięki któremu badania MR są przyjemniejsze i mniej stresujące dla dzieci w szpitalu Heim Pál” – mówi Andrea Böjtös.
Podobne zdanie ma także Francisco Rubio Ordás, nagrodzony w kategorii „Public Building Prize” za swój projekt dla szpitala dziecięcego. Jak zauważa: „Antalis ma tę zaletę, że oferuje rozwiązania spełniające najwyższe standardy”.
Członkowie jury pod wrażeniem
Jurorzy konkursu Antalis Interior Design Award zgodnie podziwiają twórcze talenty zwycięzców tegorocznej edycji. Dla Christophe Burckarta, CEO France & Monaco IWG, zwycięskie projekty są „inspirujące, innowacyjne i powalające”. Zaskoczony jakością nagrodzonych projektów jest Yann Mignot, zastępca dyrektora kreatywnego w Saguez & Partners. „Odkryłem, że jest w nich wiele kreatywności, a przede wszystkim wiele różnych zastosowań produktu” – mówi Yann Mignot. Z kolei Sari Myohanen, Senior Designer Home & Environment at Peclers Paris, podkreśla znaczenie wyboru formatu i wsparcia: „Druk wielkoformatowy jest fantastyczną podporą dla ekspresji. Można go używać na wszelkiego rodzaju powierzchniach, takich jak podłoga czy sufit, co daje dużą swobodę twórczą. Efekt piasku, aksamitne wykończenie lub powierzchnia łatwo usuwalna… Możliwości są nieograniczone!”
Podsumowując tegoroczną edycję konkursu Xavier Jouvet, Dyrektor ds. Marketingu i Zakupów grupy Antalis, stwierdza: „W konkursie Antalis Interior Design Award chcieliśmy wspierać rozwój technologii drukowania, aby stworzyć szerokie możliwości wszystkim profesjonalistom w dziedzinie spersonalizowanego projektowania wnętrz. Jesteśmy bardzo zadowoleni z sukcesu drugiej edycji, a także dumni z tego wydarzenia, które pozwala nam zgromadzić na tej samej platformie różne postrzeganie designu na całym świecie”.
Partnerem merytorycznym konkursu było Stowarzyszenie Architektów Wnętrz. Głównym patronem medialnym tegorocznej edycji był magazyn Elle Decoration. Wśród partnerów medialnych znalazły się też tytuły i portale: Zawód Architekt, Czas na Wnętrze, Weranda, infoArchitekta.pl, archimania.pl, foorni.pl, blog Ewy Mierzejewskiej ewaiwnetrze.pl, Magazif, Restauracja, Hotelarz, Exspace.pl, Design&Biznes, Point of Design, DesignAlive, OKK! design, designteka.pl, BIZNES.meble.pl, A&B.
materiał prasowy