ALDI z nową strategią marketingowąod 2019 roku umacnia rozpoznawalność marki i zwiększa zapotrzebowanie rynkowe konsumentów na nowe sklepy w Polsce. Po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa sieć kontynuuje działania związane z rozwojem marki.
Zmiana głównego hasła reklamowego ALDI, start największej dotychczas dla sieci kampanii marketingowej w kraju, obecność w Social Mediach, 6 nowych otwarć oraz utworzenie nowych biur regionalnych w Krakowie, Gdańsku, Lublinie i Szczecinie to najważniejsze wydarzenia 2019roku. Po przejściowym wstrzymaniu otwarć z powodu wybuchu pandemii koronawirusa sieć powraca do swoich planów i zapowiada nawet trzykrotny wzrost otwieranych sklepów do końca 2022 roku. Pod swoje inwestycje ALDI szuka działek i lokali o minimalnej powierzchni 800 m2.
– Mamy ambitne plany rozwoju sieci na najbliższe lata, w ramach których do końca 2022 roku chcemy potroić liczbę otwieranych sklepów. Oczywiście jest to uzależnione od wielu zmiennych i dajemy sobie prawo do bieżącej aktualizacji. Jak pokazują wydarzenia ostatnich miesięcy na świecie, sytuacja może dynamicznie zmieniać się, ale to jest cel, do którego dążymy. Minione dziesięciolecie stworzyło doskonałe podwaliny do tego kroku, jesteśmy gotowi do przejęcia nowych obiektów czy działek pod budowę. Niezmiennie w ich doborze kierujemy się precyzyjnie dobranymi lokalizacjami ze szczególną dbałością o komfort i doświadczenia zakupowe naszych klientów – podsumowuje Oktawian Torchała, CEO ALDI w Polsce.
Lokalizacja to bardzo ważny czynnik wyboru sklepu na codzienne zakupy. Dotychczas ALDI szukało działek lub nieruchomości w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski, a więc w województwach, w których już zaznaczyło swoją obecność i marka ALDI została dobrze przyjęta przez klientów. Dzięki stale wzmacnianej kadrze personalnej, która liczy już kilkadziesiąt osób oraz nowym, regionalnym biurom ekspansji w 8 miastach Polski, ALDI od początku 2020 r. swoją ekspansję prowadzi praktycznie na terenie całej Polski.
Głównym założeniem ALDI na 2019 rok było wdrożenie nowej strategii komunikacyjnej oraz systematyczny i długofalowy rozwój w oparciu o precyzyjnie dobierane lokalizacje. W pierwszym dziesięcioleciu funkcjonowania w Polsce, sieć dała się poznać jako solidna marka, oferująca atrakcyjne produkty w dobrej cenie i kierująca się zasadami odpowiedzialności społecznej. Proces wdrożenia nowej strategii ALDI poprzedzony był cyklem przebudów i modernizacji wszystkich sklepów w całej Polsce. W okresie od stycznia do lipca 2018 roku przebudowano niemal 70 marketów ALDI. Sieć wkroczyła w kolejny etap działalności, podkreślając swoją tożsamość sprzedażową i marketingową, a przede wszystkim zmieniając komunikację kierowaną do klientów i przygotowując ich na nowe otwarcia sklepów w całej Polsce.
– Wewnętrzne badania firmy pokazują, że zmiana formatu ALDI została zauważona i dobrze oceniona przez 97% klientów, którzy chętniej wybierają sklep ALDI na codzienne zakupy. Przed wybuchem pandemii koronawirusa zwiększona była częstotliwość odwiedzin w sklepach, klienci częściej polecali też swoje ulubione produkty z oferty ALDI kolejnym osobom. Planowane inwestycje mają ułatwić klientom dostęp do oferty ALDI –Oktawian Torchała, CEO ALDI w Polsce.
ALDI aktualnie posiada w Polsce 141 sklepów. W minionym roku otwartych zostało 6, zaś od stycznia sieć otworzyła 4 nowe sklepy. Oprawa jaka towarzyszyła otwarciom przed wybuchem pandemii to festiwale grillowe, atrakcje dla rodzin z dziećmi i dedykowane promocje.
ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 141 sklepów i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
mat.pras.