Trzeci kwartał 2020 roku w NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim był czasem nowych otwarć, intensywnych działań wspierających najemców oraz systematycznego dbania o bezpieczeństwo zakupów w Centrum. Z miesiąca na miesiąc klienci coraz chętniej wracali i dokonywali zakupów w NoVa Park, co potwierdzają rosnące liczby odnoszące się do frekwencji i obrotów. W trzecim kwartale były już zauważalne wzrosty obrotów w wybranych kategoriach najemców w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku, a frekwencja jest już bliska osiągnięcia poziomu z roku poprzedniego.
Spis treści:
Nowe otwarcia pomimo pandemii
Intensywne wsparcie najemców
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Nowe otwarcia pomimo pandemii
Niepewność związana z rozwojem pandemii koronawirusa miała hamować decyzje inwestycyjne, jednak przeczą temu działania leasingowe NoVa Park. W trzecim kwartale 2020 roku do grona najemców gorzowskiego Centrum dołączyły nowe marki – tysięczny sklep PEPCO w Polsce i zarazem największy salon PEPCO w Gorzowie Wielkopolskim, pierwszy w województwie lubuskim sklep marki Homla, a także drogeria Silcare. Wielu najemców zdecydowało się prolongować swoje umowy na kolejne lata, a marka Kubenz niemal trzykrotnie powiększyła swój salon w NoVa Park. Zmiany na mapie najemców potwierdzają wielki potencjał gorzowskiego centrum handlowego, które jest odpowiednim miejscem do prowadzenia i rozwijania swojego biznesu, a także pokazują, że realizowana w czasie pandemii koronawirusa polityka Centrum sprawdziła się.
Intensywne wsparcie najemców
Jednym z głównych celów stojących przed marketingiem NoVa Park po lockdownie jest odzyskanie footfall oraz odbudowa obrotów. Realizacji tych celów ma służyć zmodyfikowana w obliczu pandemii koronawirusa strategia marketingowa, w której bardzo duży nacisk kładzie się na intensywną promocję najemców NoVa Park. Głównym narzędziem wspierającym najemców stały się akcje prosprzedażowe, które odpowiadają zarówno na potrzeby najemców, jak i klientów Centrum. W trzecim kwartale 2020 roku przeprowadziliśmy aż 4 akcje z cyklu „Doceniamy, nagradzamy”, podczas których zakupy w NoVa Park premiowaliśmy upominkami np. w postaci deski longboardowej czy gadżetów idealnych na powrót do szkoły. Tym samym nie tylko wspieraliśmy sprzedaż, ale także docenialiśmy lojalność regularnie odwiedzających nas klientów.
Uzupełnieniem akcji prosprzedażowych były działania aktywizujące footfall, które powoli wprowadzaliśmy w trzecim kwartale, ale w zmienionej formule – jako akcje realizowane na zewnątrz, na placu przed NoVa Park. W takiej formie odbył się w sierpniu piknik rodzinny, a we wrześniu turniej tańca ulicznego FG CHAMP 2020.
Najemców wspierały także kampanie wizerunkowe – kampania promująca letnie wyprzedaże oraz kampania promująca nowe kolekcje na sezon jesień-zima 2020. Obie podkreślały bezpieczeństwo zakupów w NoVa Park, a dzięki wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji docierały do bardzo szerokiego grona mieszkańców Gorzowa i okolic.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
W swojej komunikacji kładziemy mocny nacisk na zasady bezpieczeństwa higienicznego obowiązujące w NoVa Park i zachęcamy Klientów do ich przestrzegania. Temu celowi służy chociażby akcja rozdawania Klientom jednorazowych maseczek, która ma pokazać, że NoVa Park podejmuje działania w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających na terenie Centrum. W niespełna 2 miesiące rozdaliśmy klientom NoVa Park 20 000 jednorazowych maseczek ochronnych. Innym przykładem działania na rzecz bezpiecznych zakupów była nietypowa akcja, którą przeprowadziliśmy z udziałem aktorów Teatru im. Juliusza Osterwy w Gorzowie. Aktorzy wcielili się w role sędziego piłkarskiego oraz asystenta sędziego i wręczali „żółte kartki” za nieprzestrzeganie obowiązku zasłaniania ust i nosa. Osoby, które dostosowywały się do obowiązujących procedur nagradzaliśmy wręczając im słodką niespodziankę. Akcja pozytywnie wpłynęła na wizerunek centrum, a przede wszystkim na zmianę zachowań klientów i stosowanie się do obowiązujących przepisów.
Nie tylko zachęcamy klientów do przestrzegania obowiązujących procedur, ale także stworzyliśmy wszystkim osobom przebywającym na terenie NoVa Park warunki do bezpiecznych zakupów. Od początku marcu podjęliśmy działania mające na celu profilaktykę i zapobieganie potencjalnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Nie tylko dostosowaliśmy się do wytycznych dla funkcjonowania obiektów handlowych opracowanych przez Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym, ale także wprowadziliśmy dodatkowe działania i procedury higieniczne mające na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom obiektu m.in. nielimitowany dostęp do środków dezynfekujących, przeszkolenie serwisów porządkowych i ochrony tak, by służyły odwiedzającym wsparciem i radą, oznaczenia zasad bezpieczeństwa praktycznie „na każdym kroku” w NoVa Park czy komunikaty wizualne i głosowe przypominające o stosowaniu się do wymogów.
„Podejmowane wysiłki procentują. Nasi klienci są świadomi, że zakupy w NoVa Park są bezpieczne oraz wiążą się pozytywnymi emocjami, chociażby w postaci możliwości otrzymania upominku. Nie bez znaczenia jest także mocna pozycja rynkowa NoVa Park jako największego centrum handlowego w regionie. Odwiedzają nas klienci z całego regionu, ponieważ nasza oferta jest kompleksowa oraz pełna marek nieobecnych dotąd na rynku lokalnym” – mówi Anna Krajczyńska, starszy specjalista ds. marketingu NoVa Park.
Źródło: NoVa Park.