Morizon i Gratka, czołowe platformy nieruchomości w Polsce, jako pierwsze w kraju wprowadzają nowoczesne systemy wyszukiwania oparte na języku naturalnym i sztucznej inteligencji (AI) o nazwach mieszkAI (Morizon) i szukAI (Gratka). Innowacyjna technologia GPT – ta sama, która stoi za popularnym rozwiązaniem ChatGPT – umożliwia użytkownikom jeszcze bardziej intuicyjne i efektywne znajdowanie odpowiednich mieszkań, domów czy lokali usługowych. Firmy zapowiadają dalszy rozwój platform oraz wprowadzanie kolejnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
Z wyszukiwania językiem naturalnym można już korzystać na stronach internetowych Morizon oraz Gratka. Dzięki zaangażowaniu AI, system umożliwia wprowadzanie zapytań za pomocą zwykłych wyrażeń, takich jak „szukam kawalerki do wynajęcia w Krakowie do 3 tys.” czy „marzę o domu z ogrodem we Wrocławiu”. Algorytmy, korzystając ze zdolności do analizy kontekstu, błyskawicznie analizują ponad 220 tys. ofert dostępnych obecnie w obu serwisach, dostarczając aktualne i spersonalizowane propozycje nieruchomości, dopasowane do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów z uwzględnieniem takich aspektów, jak: lokalizacja, cena, metraż, liczba pokoi czy dodatkowe udogodnienia. Na urządzeniach mobilnych możliwe jest również wyszukiwanie głosowe – wystarczy użyć ikonki mikrofonu.
– Wprowadzenie wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji w serwisach Morizon i Gratka to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku i oczekiwania użytkowników. Technologia ta umożliwia łatwiejsze i szybsze wyszukiwanie nieruchomości, które spełniają indywidualne kryteria i preferencje klientów, czyniąc proces poszukiwań jeszcze bardziej przyjemnym i efektywnym – mówi Michał Jaskólski, Chief Product Officer i Wiceprezes w Grupie Morizon-Gratka.
Morizon i Gratka zapowiadają kolejne wdrożenia AI
W perspektywie długoterminowej, Morizon i Gratka planują dalszy rozwój platform oraz wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Będą to m.in.: automatyczne analizowanie ofert nieruchomości pod kątem kryteriów użytkownika, systemy rekomendacji nowej generacji, a także wyspecjalizowane narzędzia dla agencji nieruchomości, deweloperów oraz ogłoszeniodawców prywatnych.
Autor: Michał Jaskólski, Chief Product Officer i Wiceprezes w Grupie Morizon-Gratka.