Z życia spółek

Adgar podpisał umowę z dostawcą aplikacji Blue Bolt

umowa

Innowacyjny start-up Blue Bolt pojawił się w Brain Embassy w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich. Dzięki wsparciu firmy Adgar uzyskał także dostęp do przestrzeni oraz członków społeczności co-workingowej, którzy przystąpili do procedury proof of concept, testując aplikację i realnie wspierając jej rozwój. Blue Bolt to zaawansowane rozwiązanie technologiczne stworzone z myślą o rynku nieruchomości. System składa się z modułów umożliwiających otwieranie dowolnych drzwi, szlabanów i bram garażowych za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej. Adgar podpisując umowę na wdrożenie inspirowana grami komputerowymi aplikacji zapowiada, że to dopiero początek współpracy. 

Początkowo, zespół zajmujący się głównie tworzeniem gier i aplikacji, trafił do Brain Embassy (BE) w poszukiwaniu dogodnego miejsca na rozwój swojego biznesu. Będąc jednymi z pierwszych członków społeczności, zlokalizowali siedzibę firmy w kreatywnych przestrzeniach BE już w 2016 roku – krótko po tym, jak została otwarta pierwsza lokalizacja w budynku Adgar Park West przy Alejach Jerozolimskich 181B w Warszawie.
Obecność Blue Bolt w Brain Embassy okazała się większym źródłem kreatywności biznesowej niż właściciele marki zakładali początkowo. W 2017 roku zainteresowali się Prop Techem i zaczęli tworzyć aplikację umożliwiającą poruszanie się po budynku bez używania karty dostępu. Zaprojektowany pod nazwą Blue Bolt system składa się z inteligentnych modułów i dedykowanej aplikacji umożliwiającej otwieranie drzwi, bram oraz szlabanów przy użyciu smartfona. Wszystkie elementy systemu tworzone są od podstaw i mogą być dostosowane do potrzeb klienta oraz konkretnego budynku, a także integruje go z istniejącymi w nim wcześniej technologiami. W budynkach biurowych, oprócz podstawowych funkcji, aplikacja oferuje możliwość rozszerzenia o np. wirtualne recepcje, car pooling czy też moduły społecznościowe, ułatwiające m.in. networking. Dzięki pozyskanym danym, właściciele mogą również analizować ruch w dowolnym budynku i na tej podstawie modyfikować swoją ofertę.

– Jeszcze w 2016 roku byliśmy bardzo małym zespołem projektowym, we wczesnej fazie rozwoju. Wtedy wynajęcie tradycyjnego biura było dla nas nieosiągalne, a praca zdalna przestała być wystarczająca, bo nie przynosiła spodziewanych efektów. Doszliśmy do etapu, w którym potrzebowaliśmy bezpośredniej wymiany myśli. Szukałem alternatywnego, elastycznego rozwiązania, nie generującego tak dużych kosztów jak najem tradycyjnego biura. I tak znalazłem Brain Embassy, które szybko stało się inspiracją do rozwoju naszej aplikacji Blue Bolt – mówi Maciej Grabowski, pomysłodawca aplikacji Blue Bolt.

Dzięki temu, że Adgar, właściciel konceptu Brain Embassy, jest równocześnie właścicielem całego kompleksu budynków wraz z miejscami parkingowymi, start-up mógł wykorzystać go jako obiekt testowania powstającej aplikacji. Wkrótce po zaprezentowaniu pomysłu, Blue Bolt rozpoczął instalacje aplikacji na terenie budynku Adgar Park West. W ten sposób Adgar Poland stał się największym klientem i jednocześnie prekursorem wykorzystania innowacyjnego podejścia proponowanego przez Blue Bolt.