Z życia spółek

AI w Å›wiecie nieruchomoÅ›ci – obszary, w których sztuczna inteligencja może wesprzeć rynek

okularySztuczna inteligencja wkradła się do świata nieruchomości i na dobre rozgościła się wśród wielu firm, które starają się promować swoje inwestycje mieszkaniowe i komercyjne. AI wspiera poszczególne obszary, stanowiąc tym samym wsparcie w lepszej promocji projektów na rynku nieruchomości.

Spis treści:
Czy AI to przyszłość?
Obszary, w który AI może wesprzeć rynek nieruchomości
Podsumowanie

Czy AI to przyszłość?

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej zaawansowane. Zastosowanie AI w biznesie może przyczynić się do szybszego rozwoju przedsiębiorstwa, które użycza jej w procesach biznesowych.
Algorytmy sztucznej inteligencji przetwarzają ogromne ilości danych. Stają się coraz bardziej precyzyjne i efektywne. Można się spodziewać, że firmy będą starały się wykorzystywać sztuczną inteligencję w możliwie największej ilości obszarów.
Czy sztuczna inteligencja zastąpi pracowników? Na to zdecydowanie za wcześnie. Jednak AI może stanowić dla nich doskonałe wsparcie w codziennej pracy.

Obszary, w który AI może wesprzeć rynek nieruchomości

– Wsparcie promocji

Sztuczna inteligencja może wspierać przedsiębiorstwa przy generowaniu obrazów i wizualizacji. Dzięki temu inwestorzy mogą lepiej zaprezentować potencjalnym klientom, jak dana nieruchomość ma wyglądać po ukończeniu, albo w jakim stylu można wykończyć wnętrza. Oczywiście generowane przez sztuczną inteligencję projekty na ten moment nie zastąpią pracy grafików czy projektantów, jednak mogą stanowić dla nich doskonałe narzędzie wspierające.

– Wsparcie redakcyjne

Sztuczna inteligencja może pomóc w opracowaniu informacji na temat ofert, treści broszur informacyjnych, artykułów itp. Należy jednak pamiętać, że tekst wygenerowanych przez AI powinien stanowić jedynie wsparcie do stworzenia unikatowej treści. Sztuczna inteligencja może być jednak pomocna w celu określenia charakteru artykułu czy tego, co broszura informacyjna powinna zawierać.
Dodatkowo za pomocą sztucznej inteligencji można tworzyć zarysy opisów nieruchomości. Na tej podstawie osoba zamieszczająca opis może się oprzeć i uzupełnić całość o najważniejsze informacje. Skraca to czas pracy, dzięki czemu pracownik zyskuje więcej czasu na inne działania.

– Wsparcie w kontakcie z klientem

Firmy mają możliwość korzystania z inteligentnych chatbotów, które będą odpowiadały na pytania potencjalnych nabywców nieruchomości.
Dzięki temu, że sztuczna inteligencja cały czas się rozwija i uczy, chatbot może odciążyć pracownika linii kontaktowej.
Oczywiście nie zawsze rozwiązanie to w pełni się sprawdza. Niektórzy klienci czują niechęć, kiedy widzą, że mają rozmawiać ze sztuczną inteligencją, a nie prawdziwym człowiekiem. Czasami odpowiedzi chatbota nie satysfakcjonują ich w pełni, co prowadzi do irytacji. Jednak taki chatbot może odpowiedzieć na wiele pytań. Ta forma wsparcia w firmach jest wciąż udoskonalana, tak, aby w pełni móc zapewniać osobie pytającej szczegółowe informacje na temat interesującej ją inwestycji.

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja może stanowić doskonałe wsparcie dla biznesu. Rynek nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych może dużo zyskać na wdrażaniu wsparcia AI. Korzystanie ze wsparcia sztucznej inteligencji może przyczynić się do lepszej promocji inwestycji, tworzenia wizualizacji, opracowywania treści marketingowych a nawet usprawnienia procesu obsługi i informacji klienta.
Nie należy zapominać, że sztuczna inteligencja pełni też funkcję analityczną. Oznacza to, że w szybkim czasie może przetwarzać wiele treści i tworzyć raporty. Na ich podstawie przedsiębiorcy mogą kierować swoimi przyszłymi działaniami biznesowymi. Można powiedzieć, że sztuczna inteligencja jest przyszłością efektywnego prowadzenia przedsiębiorstwa.

Nie brakuje osób, które boją się, że AI zastąpi ich w wykonywaniu pracy. Jednak sztucznej inteligencji nie należy się obawiać. O ile rzeczywiście sztuczna inteligencja może doskonale wspierać pracę specjalistów, o tyle nie jest w stanie w tym momencie ich zastąpić. Obrazy oraz informacje generowane przez sztuczną inteligencję wymagają nadzoru a czasem także korekty. Czynnik ludzki jest więc w dalszym ciągu kluczowy. Powierzenie specjaliście narzędzia, jakim jest AI, może znacząco usprawnić i przyspieszyć wykonywanie przez niego biznesowych zadań.

Redakcja
Komercja24.pl