Alpine Bau oprócz inwestycji drogowych realizowała w Polsce budynki kubaturowe, m.in. komercyjne. Firma jest m.in. wykonawcą hotelu Renaissance w Warszawie. Budowała także Stadion Narodowy, obiekty użyteczności publicznej oraz obiekty handlowe.
Drugi co do wielkości austriacki koncern budowlany – Alpine Bau GmbH – złożył w sądzie wniosek o uznanie niewypłacalności – informują austriackie media, powołując się na rzecznika sądu w Wiedniu. Alpine Bau GmbH zatrudnia – jak wynika z jego danych – ok. 15 tysięcy osób w Austrii i za granicą. Koncern już we wtorek wieczorem powiadomił, że próby ratowania się bez ogłaszania niewypłacalności zakończyły się fiaskiem. Szacuje się, że firma jest zadłużona na 1,9mld EUR. Minister transportu Sławomir Nowak, pytany, czy upadłość Alpine Bau uderzyłaby w kontrakty realizowane w Polsce, powiedział, że proces budowlany mógłby się przez to wydłużyć, bo trzeba by wyłonić nowego wykonawcę. Alpine realizuje w Polsce na zlecenie GDDKiA dwa projekty: S5 (odcinek drogi szybkiego ruchu pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem) oraz drogę krajową 16 na odcinku leżącym na północnym wschodzie Polski.
W połowie maja tego roku Alpine Bau oświadczyła GDDKiA, że nie dokończy budowy odcinka autostrady A1 Świerklany-Gorzyczki i mostu na autostradzie w Mszanie. Kilka dni później GDDKiA opublikowała notatkę ambasady polskiej w Wiedniu, w której, powołując się na austriacką prasę, ambasada informuje o trudnej sytuacji finansowej grupy Alpine.