Segment nieruchomości luksusowych z sukcesem opiera się kryzysowi wywołanemu pandemią COVID-19.
O odporności segmentu luksusowego świadczy wzmożone zainteresowanie tym rynkiem wśród inwestorów w czasie pandemii. Apartamentowiec ZŁOTA 44 odnotował kolejne wzrosty wartości sprzedanych apartamentów. Wartość transakcji przeprowadzonych w drugim kwartale 2021 roku wzrosła o 28% względem najlepszego w 2020 roku czwartego kwartału. Pierwsze półrocze 2021 roku Złota 44 zamknęła z wynikiem o 83,5% wyższym w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku. Obecnie ofercie biura sprzedaży inwestycji Złotej 44 pozostaje już tylko kilkanaście apartamentów.
„Aktualnie możemy już mówić o ograniczonej dostępności produktu, jakim jest luksusowa nieruchomość” – mówi Michał Skotnicki, Prezes Zarządu BBI Development i Złotej 44. „Zapotrzebowanie na dobra luksusowe rośnie, a wraz z nim grupa zamożnych i bardzo bogatych nabywców, którzy świadomie lokują kapitał. Po zamknięciu sprzedaży Złotej 44 może się okazać, że kolejna tak luksusowa inwestycja nie powstanie szybko. Wyprodukowanie luksusowego apartamentowca zajmuje kilka lat, a każda nowa inwestycja zmierzy się z rosnącymi cenami materiałów budowlanych – na przykład cena stali już wzrosła o 150% od sierpnia zeszłego roku. Budowa mieszkalnej wieży wymaga odpowiedniej lokalizacji, która charakteryzuje luksus, a nie jest tajemnicą, że w centrum Warszawy powierzchnia gruntów jest ograniczona, a ich ceny także rosną”. – dodaje Michał Skotnicki.