SoftPos to rozwiązanie dla właścicieli małych i średnich firm. Aplikacja jest zintegrowana z usługą Elavon.
Aplikacja, która zmienia smartfon w terminal płatniczy, została przygotowana przez polski fintech SoftPos oraz firmę Elavon. W Santander Bank Polska jest dostępna już od października. Aby korzystać z tego rozwiązania potrzebny jest smartfon lub tablet, który działa w systemie Android 8.0 lub wyższym, ma dostęp do internetu i moduł NFC. Aplikacja jest dostępna w sklepie Google Play. Po jej zainstalowaniu telefon działa tak samo, jak tradycyjny terminal płatniczy. Aplikacja umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych w dowolnej formie – kartą, zegarkiem czy telefonem.
– Wspieramy przedsiębiorców w biznesie, dostarczając niezbędnych, innowacyjnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne prowadzenie firmy. Terminal aplikacyjny sprawia, że przyjmowanie płatności staje się dużo wygodniejsze. Również koszty takiego rozwiązania są niższe, ponieważ przedsiębiorca nie musi dodatkowo płacić za dzierżawę terminala czy PIN-pada – mówi Tomasz Jąder, dyrektor segmentu SME w Santander Bank Polska.