Przychody Grupy Archicom były wyższe o 92,6 % r/r, a marża brutto ze sprzedaży wyniosła 31,1%, zysk netto wzrósł o 416,2%.
Archicom odnotował 1280 sprzedanych lokali w Polsce, 1232 podpisane akty notarialne i blisko 2100 lokali w ofercie (stan na 31.10.2019 r.). Ponadto odnotował istotne zwiększenie banku gruntów, który zabezpiecza budowę ponad 7100 lokali. Grupa sprzedała budynek biurowy West House 1A wraz z gruntami.
– Osiągnięte po trzech kwartałach wyniki są dla nas bardzo satysfakcjonujące. W perspektywie planów na kolejne lata bardzo istotne jest też dla nas zwiększenie banku ziemi, które pozwoli nam uzupełniać sukcesywnie ofertę we wszystkich miastach, w których jesteśmy obecni. Konsekwentnie chcemy realizować strategię umacniania pozycji w Polsce. W ostatnich miesiącach kupiliśmy działkę w Poznaniu na 1300 mieszkań oraz podpisaliśmy umowę Joint Venture na realizację projektu w Łodzi. Aktywnie działamy także na rynku biurowym. Kompleks City Forum jest prawie gotowy, kończymy komercjalizację pierwszego etapu. W sierpniu przeprowadziliśmy też udaną transakcję sprzedaży budynku West House 1A – mówi Rafał Jarodzki, wiceprezes zarządu Archicom. – Obserwujemy, że klienci zaakceptowali obecny poziom cen mieszkań i mają świadomość, że jest on wynikiem sytuacji rynkowej (koszty wykonawstwa, malejąca dostępność gruntów i ich rosnące ceny). Jesteśmy oczywiście przygotowani na różne scenariusze rozwoju sytuacji rynkowej, którą uważnie obserwujemy i między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na doprecyzowanie naszych tegorocznych celów. Spodziewamy się sprzedaży 1400-1500 mieszkań i przekazania 1300-1350 mieszkań – dodaje.