Archicom kontynuuje realizację założonej strategii finansowej.
Fundamentem bieżącej strategii Archicom jest zwiększona dynamika realizacji projektów mieszkaniowych oraz konsekwentne poszerzanie banku ziemi. Aby utrzymać wysokie tempo rozwoju i ekspansji, ale także zadbać o stabilność organizacyjną, deweloper nadaje priorytet dywersyfikacji źródeł finansowania nowych inwestycji. W tym celu spółka podjęła decyzję o kolejnej emisji obligacji o łącznej wartości 168 mln PLN.
Nadrzędnym celem Archicom niezmiennie pozostaje wypracowanie pozycji lidera rynku nieruchomości mieszkaniowych w Polsce. Jego realizacja jest możliwa dzięki opracowanej strategii rozwoju biznesu, która zakłada średnioterminowo sprzedaż na poziomie 4 tys. lokali w skali roku.
Biorąc pod uwagę dbałość o koszty realizacji projektów deweloperskich, w tym koszty zakupu gruntów, a także ich ograniczoną dostępność, jako spółka musimy być przygotowani na wszelkie rynkowe okazje. Gdy tylko się pojawią, powinniśmy mieć możliwość szybkiej, ale niewymuszonej reakcji. Swoboda inwestycyjna wypracowana dzięki nadwyżkom środków pieniężnych istotnie ułatwia nam funkcjonowanie w aktualnych realiach, będąc w uprzywilejowanej względem innych uczestników rynku pozycji. Dzięki kapitałowi pozyskanemu na drodze emisji obligacji, kolejny raz w naszej historii zakończonej dużym sukcesem, realizujemy wizję bycia deweloperem pierwszego wyboru w Polsce – mówi Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezes Zarządu w Archicom.
Źródło: Archicom.