Archicom zmienia drukarnię dawnego kompleksu Scheiblera w klimatyczne lofty na sprzedaż.
Jedna z największych inwestycji trwających obecnie w Łodzi – rewitalizacja historycznych zakładów włókienniczych Karola Scheiblera, wchodzi w kolejny etap prac. W północnej części kompleksu spółka Archicom z Grupy Echo Investment rozpoczęła rewitalizację budynku dawnej drukarni. W ramach prac oryginalne pofabryczne wnętrza zostaną zaadaptowane na 170 wyjątkowych loftów, których sprzedaż właśnie wystartowała. Za projekt loftów w Fuzji, odpowiada pracownia architektoniczna Medusa Group.
Lofty, które powstają w historycznym budynku dawnej drukarni pofabrycznego kompleksu Karola Scheiblera to drugi etap projektu mieszkaniowego realizowanego w północnej części Fuzji położonego od strony ulicy Tymienieckiego. W ramach pierwszego etapu inwestycji, blisko rok temu, rozpoczęła się budowa zupełnie nowego sześciokondygnacyjnego budynku zaprojektowanego w obrysie odrestaurowanych historycznych murów dawnej hali fabrycznej pełniącej funkcję wykańczalni. Powstaje w nim 160 mieszkań loftowych, a sam budynek połączony zostanie z historyczną ścianą tarasami i balkonami. Koniec prac zaplanowany jest na I kwartał 2025 roku.
Drugi etap inwestycji, który właśnie wystartował, zakłada realizację „100% loftów w loftach”, czyli pełną rewitalizację historycznego obiektu dawnej drukarni i przystosowanie go do funkcji mieszkaniowej.
– Bogata historia, wymarzona lokalizacja i niepowtarzalna atmosfera miejsca sprawiają, że lofty w łódzkiej Fuzji to jedna z najbardziej unikalnych inwestycji w Polsce, która odpowiada na potrzeby współczesnych klientów, pragnących czegoś więcej niż tylko przysłowiowe cztery ściany. Ludzie chcą żyć w miejscu wielofunkcyjnym, gdzie na wyciągnięcie ręki mogą skorzystać z oferty restauracji czy kawiarni, wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych, odpocząć w ciszy w otoczeniu zieleni i pięknej architektury, a jednocześnie mieć blisko do ścisłego centrum miasta, sklepów, usług i biznesu. I taka właśnie jest Fuzja – otwarta na ludzi i ich potrzeby. Lofty to projekt pełen wyzwań, tworzymy bowiem coś nowego dotykając jednocześnie tkanki historycznej. To zawsze niesamowite doświadczenie i ogromna satysfakcja, gdy dawnym budynkom możemy nadać nowe życie i ponownie zapełnić je ludźmi – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.
mat.pras.