Atrium Poland Real Estate Management koncentruje się obecnie na swoim strategicznym kierunku działania – przebudowach i rozbudowach centrów handlowych o dominującej pozycji w swoim regionie. Plany spółki obejmują selektywną sprzedaż oraz przebudowę posiadanych obiektów, w wyniku czego wartość ich średniej powierzchni ulegnie zwiększeniu. Spółka wzmocni swoje zaangażowanie w dużych miastach. Zwiastunem kierunku, w którym podąża Atrium, jest rozbudowa i modernizacja Atrium Promenada, flagowego obiektu firmy.
– Grupa Atrium będzie kontynuować repozycjonowanie portfela nieruchomości w regionie dokonując selektywnej sprzedaży oraz nabywając nowe obiekty – w przypadku, gdy warunki cenowe i perspektywy będą sprzyjające – tak komentuje plany Grupy w regionie CEE Josip Kardun, Prezes Zarządu Grupy Atrium w nawiązaniu do opublikowanych w połowie lipca wyników finansowych za I półrocze 2016 roku.
Strategia na 2017 rok przedstawiona przez Atrium Poland, zakłada przebudowę posiadanych obiektów – przy założeniu, że podjęte znaczące inwestycje i proces modernizacji wpłyną na zwiększenie ich wartości i dochodowości w perspektywie długoterminowej – podobnie jak powiększenie całkowitej powierzchni najmu o kolejne 75 000 mkw. GLA. Optymalizacja i repozycjonowanie portfela doprowadzi do podwojenia średniej wielkości obiektów spółki z obecnych 25 000 mkw. do ponad 55 000 mkw.