41-kilometrowy odcinek autostrady A4 Rzeszów-Jarosław został oddany do ruchu. Oznacza to,że cała 672 kilometrowa autostrada A4 w Polsce jest już przejezdna – od granicy z Niemcami w Jędrzychowicach, po przejście graniczne z Ukrainą w Korczowej.
Wykonawcą ostatniego odcinka było, konsorcjum BUDIMEX (lider) –STRABAG.
– To przełomowy moment dla wszystkich zaangażowanych w rozbudowę dróg szybkiego ruchu w Polsce. A4 jest najważniejszą drogą, symbolicznie łączącą zachód Europy ze wschodem. Dzisiaj do Niemiec i Ukrainy jest nam bliżej niż kiedykolwiek dotąd. Dla nas, jako firmy budowlanej, to też powód do dumy. STRABAG w ciągu prawie 20 lat był zaangażowany w budowę ponad 1/3 całej trasy A4. Wybudowanie ostatniego, tak bardzo oczekiwanego przez wszystkich odcinka, ma swój wymiar symboliczny. Teraz pozostaje nam dokończenie autostrady A1, która połączy północ z południem, co także odbędzie się ze znaczącym udziałem STRABAG – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Inwestycja w liczbach
- Wartość kontraktu dla odcinka 41 km: 801 mln PLN netto
- Czas realizacji: 16.09.2014-20.10.2016
- Wykonawca: Konsorcjum BUDIMEX S.A.(lider)-STRABAG Sp. z o.o.;
- Zamawiający: GDDKiA oddział Rzeszów
- Klasa techniczna: A;
- Prędkość projektowa Vp: 120 km/h;
- Kategoria ruchu: KR6;
- Dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś;
- Skrajnia pionowa: 4,70 m;
- Liczba jezdni: 2;
- Liczba pasów ruchu: 4 (2×2 po 3,75 m);
- Szerokość pasa awaryjnego: 3,00 m;
- Szerokość pasa dzielącego: 12,50 m (w tym opaski 2×0,5 m);
- Szerokość pobocza gruntowego: zmienna (min. 1,50 m);
- Szerokość korony: zmienna (min. 36,50 m);
- Skrajnia pionowa: min. 4,70 m;
- Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej i łukach
dla R= 4000 m: 2,5%; - Maksymalne pochylenie poprzeczne jezdni na łukach
dla R=1890 m: 3,5% skierowane do środka łuku