news

6,7 mln zł kary dla banku

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Getin Noble Bank wprowadzał w błąd klientów zawierających umowy o długoletni produkt inwestycyjno-oszczędnościowy. Na bank nałożona została kara w wysokości ponad 6,7 mln zł. Bank będzie się jednak odwoływał.
Według UOKiK bank ten oferował produkty inwestycyjno-oszczędnościowe, w których zabrakło najważniejszej informacji – o ryzyku utraty nawet wszystkich oszczędności oraz o wysokich kosztach rozwiązania umowy. Kara nałożona została za wprowadzanie konsumentów w błąd oraz za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Ponadto wątpliwości wzbudziły także ulotki reklamowe dotyczące grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Według UOKiK konsumenci najczęściej skarżą się, że tego typu produkty są im przedstawiane jako standardowa lokata, czy krótkoterminowe ubezpieczenie. Urząd ostrzega: „Wiele osób zawierając kontrakt nie ma świadomości, że jego wcześniejsze zerwanie może oznaczać utratę oszczędności. Ponadto zysk uzależniony jest od ponoszonego ryzyka inwestycji


nick
twoja opinia

Komentarz pojawi się po akceptacji administratora