Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Getin Noble Bank wprowadzał w błąd klientów zawierających umowy o długoletni produkt inwestycyjno-oszczędnościowy. Na bank nałożona została kara w wysokości ponad 6,7 mln zł. Bank będzie się jednak odwoływał.
Według UOKiK bank ten oferował produkty inwestycyjno-oszczędnościowe, w których zabrakło najważniejszej informacji – o ryzyku utraty nawet wszystkich oszczędności oraz o wysokich kosztach rozwiązania umowy. Kara nałożona została za wprowadzanie konsumentów w błąd oraz za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Ponadto wątpliwości wzbudziły także ulotki reklamowe dotyczące grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Według UOKiK konsumenci najczęściej skarżą się, że tego typu produkty są im przedstawiane jako standardowa lokata, czy krótkoterminowe ubezpieczenie. Urząd ostrzega: „Wiele osób zawierając kontrakt nie ma świadomości, że jego wcześniejsze zerwanie może oznaczać utratę oszczędności. Ponadto zysk uzależniony jest od ponoszonego ryzyka inwestycji„