IdoSell zdejmuje z ramion e-sprzedawców obowiązki środowiskowe BDO, dzięki współpracy z TOM Organizacje Odzysku.
Każda paczka, którą nada sklep internetowy lub zleci jej nadanie do klienta. Każda naklejona na paczkę etykieta powoduje powstanie obowiązków środowiskowych w tym rejestracji i rozliczenia w systemie Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Od 2013 r. na każdym e-sprzedawcy spoczywają obowiązki środowiskowe, które są dokładnie uregulowane prawnie. Regulacje wprowadzają dokładne zasady dotyczące ewidencji opakowań, składania sprawozdań i uiszczania opłat, ale ich realizacja stawia przed przedsiębiorcami liczne wyzwania – warto zwrócić na to uwagę, szczególnie że od Nowego Roku weszły w życie rozporządzenia podnoszące opłaty za rejestrację w BDO oraz wysokość opłaty rocznej.
Środowiskowe normy prawne obejmują takie formalności jak rejestracja w dedykowanym systemie BDO, korzystanie z przyznanego numeru na dokumentach firmowych czy prowadzenie ewidencji wprowadzanych do obiegu opakowań i składanie z niej corocznego sprawozdania. Od 2025 roku przedsiębiorcy z branży e-commerce muszą przygotować się na istotne zmiany w systemie BDO. Wyraźnie wzrosną opłaty roczne i rejestrowe – mikroprzedsiębiorcy zapłacą 200 zł (wcześniej 100 zł), a pozostałe firmy 800 zł (wcześniej 300 zł).
„Współpraca z IdoSell pozwala sprzedawcom internetowym sprawnie i bezpiecznie dopełnić obowiązki wprowadzającego opakowania – bez konieczności śledzenia zmian w przepisach czy czasochłonnego raportowania. Dzięki temu unikają opłat produktowych, a my zapewniamy wymagane poziomy recyklingu i pełną zgodność z prawem. Dodatkowo merchantom IdoSell oferujemy uproszczoną ścieżkę rejestracji i preferencyjne warunki rozliczeń.” – mówi Katarzyna Żmudzka, ekspert TOM Organizacje Odzysku.
Źródło: IAI Group / materiał prasowy