Hoogwegt jest największym niezależnym dostawcą produktów mlecznych i składników na świecie, działającym w ponad 130 krajach. Funkcjonując zgodnie z dewizą „We add vision & value”, dostarcza wysokiej jakości produkty, informacje rynkowe w czasie rzeczywistym, inteligentne usługi logistyczne i dostosowane rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem. Tę misję odzwierciedla także biuro firmy w Warszawie mieszczące się w budynku LIXA. Za jego projekt odpowiadają architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy sięgając po wartości marki i jej wizję, stworzyli przestrzeń wizualnie odzwierciedlającą jej misję.
Nowoczesne biuro Hoogwegt w Warszawie to 767 mkw. powierzchni zaprojektowanej w sposób niezwykle spójny i konsekwentny. Głównym założeniem było stworzenie funkcjonalnego wnętrza, które designem będzie nawiązywało do charakteru oraz brandingu firmy. Stąd też powtarzającym się motywem jest użycie koloru granatowego, wzorów graficznych oraz litery „H” zaczerpniętych z brandbooka Inwestora. I choć na powierzchni biura znajdziemy różne rodzaje pomieszczeń, zarówno tych do pracy, jak i tych do organizacji spotkań, to tworzą one wizualnie jedną, spójną całość.
– Program biura odpowiadający potrzebom Inwestora był jak zawsze dla nas priorytetem przy tworzeniu nowego układu oraz designu aranżacji. W tym przypadku zależało nam na zaprojektowaniu koncepcyjnie spójnej powierzchni, dlatego też ograniczyliśmy paletę użytych barw oraz materiałów. Pomieszczenia przenikają się między sobą, co odzwierciedla m.in. projekt sufitów, który oparty jest na kwadracie oraz wykończeniu materiałami w takim samym szarym kolorze – wyjaśnia arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.
Jak podkreśla sam architekt, to właśnie projekt sufitów jest elementem, który zasługuje tu na szczególną uwagę. W strefie wejścia oraz w jednej z sal konferencyjnych znajdziemy akustyczny sufit wykonany na zamówienie przez firmę Nyquista. Prostopadłościenne elementy z materiału typu PET tworzą ciekawą kompozycję naprzemiennie ułożonych pudełek z wycięciami o różnych kształtach – litery „H” nawiązującej do logotypu firmy, kwadratów, okręgów z miejscem na oprawę oraz półkoli. W pomieszczeniach biurowych, w przestrzeniach typu open space oraz pozostałych salach spotkań z kolei zaprojektowano sufit również wykonywany według indywidulnego projektu, tym razem przez firmę Morrow Woods. Są to wyspy sufitowe z siatki cięto-ciągnionej lakierowanej na kolor niebieski oraz wyspy drugiego rodzaju z paneli PET. Obydwie wersje wysp wykończone są laminowaną listwą obwodową w kolorze drewnopodobnym Swiss Krono Dąb Pradawny – takim samym jak na ścianach czy części zabudów meblowych. Dla podkreślenia tych nietypowych elementów i wyciszenia tła strop wraz z instalacjami został pomalowany na kolor biały. Pomiędzy wyspami podwieszone zostały czarne oprawy liniowe w rozmiarze poszczególnych grup wspomnianych wysp.
– Innym ciekawym elementem jest foliowanie, które pojawia się na ścianach szklanych, w których ze względu na ograniczony budżet, szkło ryflowane zastąpiono wzorem drobnych pasków klejonych równolegle i prostopadle do posadzki – dodaje arch. Zuzanna Wojda.
Inwestor: Hoogwegt
Lokalizacja: Biurowiec Lixa, Rondo Daszyńskiego, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito
Źródło: Pracownia projektowa BIT CREATIVE
materiał prasowy