Wartość marki IKEA wzrosła o 61 proc. i plasuje się obecnie na poziomie 19,4 mld USD. Swój wynik zawdzięcza silnej sprzedaży w Chinach, Rosji i USA. Wynik ten po raz pierwszy pozwolił na awans do pierwszej dziesiątki marek z Europy kontynentalnej, pozwolił przesunąć się również o 24 pozycje w rankingu światowym co pozwoliło na zajęcie 50. miejsca.
Marki z Europy kontynentalnej są silnie reprezentowane w kilku kategoriach. Wśród których znajdują się „dobra luksusowe”, gdzie 8 spośród 10 najcenniejszych marek pochodzi właśnie z Europy. Równie mocno reprezentuje także kategorię „odzież”, z markami takimi jak Zara i H&M, a także „motoryzacja”, dzięki BMW, Mercedesowi i Volkswagenowi. Również „telekomunikacja” jest godna odnotowania, gdzie wymienić należy Deutsche Telekom, Movistar i Orange.
Ranking BrandZ szeregujący sto najpotężniejszych marek na świecie opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor. Wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie.