Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że opłaty za listowne bądź telefoniczne monity, jak pobiera od swoich klientów BZ WBK nie są dostosowane do rzeczywistych kosztów i nakazał ich obniżenie.
– Opłaty za monity bankowe wysyłane do konsumentów powinny odpowiadać rzeczywiście poniesionym kosztom – wskazuje UOKiK.
Kredytobiorcy BZ WBK musieli zapłacić 25 zł za wysłanie monitu pocztą, 50 zł za przekazanie sprawy do windykacji, a 9 za monit telefoniczny.
Wg UOKiK – u nie tylko wysokie opłaty są niezgodne z prawem, ale również zastrzeganie sobie możliwość prowadzenia korespondencji i rozmów telefonicznych na koszt konsumentów i bez takiego samego prawa dla drugiej strony.
BZ WBK już zadeklarował, że zaniecha wszystkich zakwestionowanych praktyk, co ma się stać do końca października. Wg nowego cenniku opłata za list zwykły ma być nie większa niż 1,75 zł za list zwykły, 4,20 zł za przesyłkę rejestrowaną i 6,30 zł za przesyłkę wysyłaną za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.