Z życia spółek

Carrefour nawiązuje współpracę z Total i przyspiesza ekspansję sklepów franczyzowych na rynku stacji paliw

razem
Carrefour Polska aktywnie inwestuje w rozwój swoich sklepów franczyzowych w formacie convenience. Jednym z bardziej dynamicznie rozwijających się konceptów Carrefour są sklepy znajdujące się na stajach paliw. Koncept łączy w sobie zalety sklepu convenience Carrefour, takie jak dopasowana oferta, świeże produkty, innowacyjne usługi okołozakupowe oraz wygodę stacji paliw: ich dobre położenie, a także godziny otwarcia.

Do grona partnerów sieci, w sierpniu dołączyła marka Total Polska, posiadająca stacje paliw na terenie całego kraju. Jest to już drugi, po sieci AVIA, międzynarodowy gracz łączący siły z Carrefour w zakresie franczyzy. Dzięki nawiązanej współpracy z siecią Total, dwa pierwsze franczyzowe sklepy Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo powstały w ubiegłym miesiącu w Stolnie i Strzyżawie
w województwie kujawsko-pomorskim. Firmy planują dalszy dynamiczny rozwój współpracy.

Sklepy franczyzowe przy stacjach paliw wpisują się w najnowszy trend zakupowy Polaków. Specjalnie dobrany asortyment, lokalizacja, a także dostępność 24/7 sprawiają, że format ten cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów i bardzo szybko rozwija się na rynku.

– Cieszymy się z nawiązania współpracy z Total, który jest liczącym się graczem wśród stacji paliw w Europie. Połączenie siły i wiarygodności Total z naszym know-how i szeroką, stale optymalizowaną ofertą to nasza wspólna odpowiedź na aktualne potrzeby polskiego rynku, który potrzebuje nowoczesnych sklepów w dogodnych lokalizacjach – powiedział Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska. – Stacje paliw stały się miejscem, gdzie można nie tylko zatankować paliwo, ale też zrobić codzienne zakupy, zjeść ciepły posiłek czy napić się smacznej kawy. Dodatkowo, są one otwarte siedem dni w tygodniu, do późnych godzin wieczornych, a często przez całą dobę, co nie jest bez znaczenia dla współczesnego klienta – podkreślił Florkiewicz.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Carrefour, uważamy, że wdrożenie koncepcji Carrefour Express na wybranych stacjach franczyzowych Total posiada znaczący potencjał rozwoju poprzez zwiększenie zakresu usług oferowanych naszym klientom. Z perspektywy klienta tworzy się miejsce, w którym zaspokojone zostanie wiele jego potrzeb. Dogodna lokalizacja, bliskość wobec klienta, dostępność i rozwój usług – to ogólnoświatowa strategia spółki Total, która stanowi odpowiedź na obecne oczekiwania klientów. Dzięki współpracy z siecią Carrefour Polska oferta naszych stacji stanie się jeszcze bardziej wszechstronna – nie tylko z punktu widzenia kierowcy, lecz również miejscowych klientów korzystających z naszych usług na stacjach w barwach Total. W ciągu kolejnych 6 miesięcy planujemy otworzyć przynajmniej 10 sklepów Carrefour Express w wybranych punktach z logiem marki Total” – powiedziała Magdalena Myszczyszyn, dyrektor działu stacji i hurtu paliw Total Polska.

Obecnie pod szyldem Carrefour działa ok. 600 sklepów franczyzowych, w tym blisko 60 sklepów zlokalizowanych na stacjach paliw. Oferta franczyzowa Carrefour obejmuje 3 sprawdzone formaty, dopasowane do lokalizacji i profilu klientów, a także rozpoznawalną i ugruntowaną na polskim rynku markę, która minimalizuje ryzyko i ułatwia odniesienie sukcesu w prowadzeniu sklepu. Franczyzę Carrefour wyróżnia elastyczność oraz kompleksowe podejście do modelu współpracy, oparte na wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniu.