W 2017 roku strategicznym celem rozwoju firmy jest omnikanałowość. Najważniejsze projekty w bieżącym roku to: projekt marketplace, usługi collaborative economy, udostępnienia klientom płatności mobilnych oraz uruchomienie inkubatora dla start-upów.
Podsumowanie 2016 roku
EKSPANSJA MULTIFORMATOWA I MULTIKANAŁOWA
- Carrefour Polska w minionym roku otworzył 2 nowe hipermarkety, 12 supermarketów oraz ponad 100 sklepów osiedlowych.
- W ubiegłym roku swoją działalność rozwinął sklep eCarrefour.pl poprzez rozszerzenie liczby produktów w ofercie pozaspożywczej oraz udostępnienie usługi click & collect we wszystkich hipermarketach sieci w Polsce.
- Ponadto, jesienią 2016 roku, pl zaoferował swoim klientom w Warszawie i w wybranych podwarszawskich miejscowościach, możliwość zamawiania suchych produktów spożywczych.
- Carrefour rozwinął także aplikację Mój Carrefour, której jedną z podstawowych funkcji jest program lojalnościowy. Użytkownicy mogą korzystać z kuponów zniżkowych na zakupy w hipermarketach i supermarketach Carrefour. Do aplikacji można również przenieść posiadaną plastikową kartę lojalnościową.
INWESTYCJE W STRUKTURĘ
- W 2016 roku zmodernizowano 18 hipermarketów oraz 15 supermarketów.
- Carrefour poddał również renowacji łącznie 7 centrów handlowych. Zyskały one nowy wizerunek, ich wnętrza zostały kompleksowo odnowione, a oferta handlowo-rozrywkowa wzbogacona.
- Najważniejszą inwestycją roku była rozbudowa gdańskiej Galerii Morena.
NOWE KONCEPTY
- Firma wprowadziła też nowe koncepty handlowe supermarketów w formacie premium oraz urban.
- Punkty Market Urban otwierane są w dużych miastach, przy ruchliwych ulicach. Ich oferta jest dostosowana do potrzeb wszystkich, którzy chcą zrobić szybkie zakupy.
- Supermarkety Premium zlokalizowane są przede wszystkim w galeriach handlowych lub w miejscowościach i dzielnicach, w których klienci poszukują artykułów najwyższej jakości.
- Przykładem nowego konceptu hipermarketu jest również sklep w Posnanii, który charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami i kompleksową ofertą, zarówno produktów świeżych, jak i lokalnych. Butikowy układ sklepu, innowacyjne minikoncepty oraz digitalizacja wpływają na komfort i przyjemność zakupów, a różnorodne i precyzyjnie wyselekcjonowane produkty, w tym bogata oferta lokalnych produktów świeżych, są dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta.
- Carrefour otworzył również 8 nowych punktów gastronomicznych „Smacznie”, zlokalizowanych przy wejściach do sklepów.