komentarze, opinie, gospodarka

Cechy dobrego pośrednika nieruchomości

biznesman
Rynek nieruchomości w segmencie mieszkaniowym jest obecnie dość nasycony. Ofert sprzedaży jest wiele,  w związku z czym kupujący mają w czym wybierać. Jak zatem zwrócić ich uwagę na nasze ogłoszenie? Nieoceniony w tym temacie będzie rzetelny pośrednik nieruchomości.

Pośredników nieruchomości jest na rynku wielu. Jeśli jednak zależy nam na sprawnej sprzedaży mieszkania lub domu, warto skorzystać z usług prawdziwego profesjonalisty. W jaki jednak sposób wyłonić go spośród innych? I jakie cechy powinien posiadać rzetelny pośrednik nieruchomości?

Z cała pewnością dobry pośrednik nieruchomości powinien być osobą komunikatywną. Otwartość i szczerość sprawiają, że czujemy do drugiej osoby większą sympatię, a pośrednik jest osobą, która będzie nas reprezentować. Jeśli wzbudzi pozytywne odczucia w nas, to istnieją większe szanse na to, że także osoby zainteresowane kupnem naszej nieruchomości nie będą miały problemów w komunikacji z naszym pośrednikiem. Znalezienie z pośrednikiem „wspólnego języka” jest też o tyle istotne, że ułatwi dalszą współpracę.

Nasz przedstawiciel powinien być też osobą kompetentną. Oznacza to, że pośrednik powinien  posiadać fachową i aktualną wiedzę z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Dobry pośrednik powinien dawać nam gwarancję poczucia bezpieczeństwa przy wykonywaniu każdej czynności. Musimy mieć pewność, że zarówno umowy, dokumenty, jak i sam sposób prezentowania nieruchomości przebiega na najwyższym poziomie i w zgodzie z zasadami tego fachu. Aktualna wiedza na temat bieżącej sytuacji na rynku nieruchomości również jest niezmiernie ważna, ponieważ posiadając ją, pośrednik będzie mógł udzielić nam wskazówek i rad, np. w odniesieniu do ceny lub standardu nieruchomości.

Otwartość na nowoczesne techniki sprzedaży zdaje się być kluczowa. Dobry pośrednik w obrocie nieruchomościami powinien stale edukować się w tej kwestii, aby wiedzieć, jak promować oferty swoich klientów. W obecnych czasach ogłaszanie się w prasie nie przynosi już takich efektów, jak dawniej – tę formę wypiera Internet. Z racji tego, że form promocji stale przybywa (ogłoszenia na portalach, bannery, wyróżnianie ogłoszeń, artykuły sponsorowane itp.), pośrednik powinien stale aktualizować swoją wiedzę z zakresu marketingu i źródeł promocji.

Rzetelność to kolejna ważna cecha dobrego pośrednika. Dotrzymywanie ustalonych terminów i wywiązywanie się z zaplanowanych działań to niezmiernie ważna kwestia. Niejednokrotnie da się słyszeć o sytuacjach, kiedy to pośrednik obiecuje swoim klientom możliwie najlepszą promocję oraz stały kontakt i informowanie o sytuacji w temacie sprzedaży, tymczasem później klienci Ci sami muszą dopominać się o jakiekolwiek wieści. To bardzo nieprofesjonalne podejście, które naraża Klientów pośrednika na dodatkowy, niepotrzebny stres.

Ostatnią naszym zdaniem i zarazem kluczową cechą dobrego pośrednika, jest nienaganna prezencja i wysoka kultura osobista. Pośrednik jest naszym przedstawicielem w rozmowach z kupującymi, powinien zatem swoją postawą i zachowaniem prezentować najwyższy poziom. Odpowiedni strój biznesowy a także kulturalny styl wypowiedzi to podstawa do zbudowania dobrego wrażenia i zaufania strony kupującej, co może przełożyć się na owocną transakcję sprzedaży naszej nieruchomości.