Centra zarządzane przez Apsys Polska po raz kolejny zdobyły nagrody w prestiżowym konkursie ICSC Solal Marketing Awards 2019. Aż cztery projekty z Posnanii, Galerii Katowickiej i Manufaktury znalazły się w gronie najlepszych europejskich realizacji z obszaru marketingu, wyróżnionych przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych ICSC. Na uroczystej gali, która odbyła się w Londynie, Apsys Polska jako jedyna firma z naszego kraju odebrał statuetki w kategoriach: Corporate Social Responsibility (CSR), Customer Service i Tactical Activation.
Aż dwie nagrody trafiły do Posnanii. Wielkopolskie centrum zdobyło złotą statuetkę w kategorii Tactical Activation za kampanię 360° Posnania Shopping Cardio Challenge, która wygenerowała imponujące wzrosty odwiedzalności i obrotów w bardzo konkurencyjnym okresie zimowych wyprzedaży. Kampania objęła aktywację online opartą o formaty video, ambient na terenie centrum, akcję „spalania kalorii” wspierającą Fundację Szpiku oraz wielki finałowy event z gwiazdami polskiego fitnessu Fit Lovers.
Do Posnanii trafiła także srebrna nagroda w kategorii Customer Service za Program #better2gether, wspierający najemców w dostarczaniu najwyższej jakości obsługi klienta i wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Stanowi to potwierdzenie, że ścisła współpraca między zarządcą centrum a najemcami daje najlepsze wyniki.
Bezkonkurencyjna w kategorii Corporate Social Responsibility (CSR) okazała się Galeria Katowicka, która otrzymała złotą nagrodę za wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”. Stanowi on wyjątkowe na skalę europejską wykorzystanie potencjału przestrzeni centrum handlowego w zakresie kształtowania postaw i wartości społecznych. Poprzez pionierskie działania galeria poprawia dostępność obiektu dla osób z ASD oraz podnosi świadomość i wiedzę na temat spektrum autyzmu. Obejmują one zarówno przystosowanie techniczne galerii (m.in. stworzenie Pokoju Wyciszenia, wprowadzenie „cichych godzin”), jak i szkolenia, warsztaty edukacyjne, spektakl teatralny czy pokaz pierwszej w Polsce produkcji VR, pozwalającej przybliżyć optykę osób ze spektrum autyzmu.
Honorowy certyfikat w tej samej kategorii otrzymała łódzka Manufaktura za projekt „The World of Comics”. Wykorzystując popularność sztuki komiksowej, we współpracy z Międzynarodowym Konkursem Gier i Komiksów centrum przygotowało dedykowane grafiki nawiązujące do historii Manufaktury i w humorystyczny sposób pokazujące ofertę najemców. Zostały one wykorzystane na wysłonach witryn remontowanych lokali a następnie zgodnie z ideą „zero waste” przerobione na wyjątkowe torby.
– Nagrody ICSC Solal Marketing Awards wyróżniają najlepsze i najbardziej efektywne kampanie marketingowe z branży centrów handlowych na arenie międzynarodowej. Cieszymy się, że zarządzane przez nas centra po raz kolejny znalazły się w gronie zwycięzców. Tegoroczne statuetki utwierdzają nas w przekonaniu, że obejmujemy odpowiedni kierunek stawiając na solidny komponent społeczny w realizowanych projektach, a jednocześnie motywują do dalszych intensywnych prac nad realizacją niestandardowych pomysłów. Serdecznie gratuluję Posnanii, Galerii Katowickiej oraz Manufakturze tegorocznego sukcesu – mówi Agnieszka Tomczak – Tuzińska, dyrektor marketingu w Apsys Polska.
ISCS Solal Marketing Awards to jedne z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród marketingowych w branży retail. W tym roku nominowani do konkursu rywalizowali o nagrody główne w 9 kategoriach oraz o dwa wyróżnienia specjalne. Uroczysta gala rozdania nagród odbyła się 25 września 2019 r. podczas ICSC Retail Innovation Forum w Londynie.