Od lipca 2016 do czerwca 2017 w Warszawie oddano łącznie 63 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, a w budowie wciąż pozostaje ok. 221 tys. mkw. – podają specjaliści Colliers International. Aglomeracja warszawska z 1,5 mln mkw. powierzchni najmu brutto (GLA) w 46 centrach, przy nasyceniu 573 mkw./1 000 mieszkańców jest największym i najbardziej zróżnicowanym rynkiem handlowym w Polsce.
Nowe nieruchomości komercyjne
Na podaż w stolicy w ostatnich miesiącach złożyły się zarówno centra zlokalizowane w miastach satelickich (Galeria Wołomin, Gondola Legionowo, Galeria Grodova Grodzisk Mazowiecki), jak i rozbudowy istniejących już w stolicy obiektów (Atrium Promenada, PH IKEA Targówek).
W budowie znajdują się trzy kolejne projekty – Galeria Młociny (75 tys. mkw.), Galeria Północna (64 tys. mkw.) i Nowa Stacja Pruszków (27 tys. mkw.).
W latach 2018-2020 na rynek ma trafić kolejne 150 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych, głównie w ramach rozbudów istniejących obiektów. Największa rozbudowa rozpoczęła się właśnie w centrum handlowym Janki, które w kilku etapach powiększy się o 20 tys. mkw. Galeria na Woli (dawny Fort Wola) rozbuduje się o 12 tys. mkw. na potrzeby trzeciego w Warszawie sklepu IKEA. Nowe centra handlowe pojawią się m. in. w Piasecznie, Legionowie, Łomiankach, Nowej Iwicznej i Konstancinie.
Po roku 2020 na rynku aglomeracji warszawskiej możemy spodziewać się nowych wielkoformatowych inwestycji handlowych (zarówno śródmiejskich, jak i podmiejskich), które przynieść mogą nawet 400 tys. mkw. powierzchni handlowej. Wśród planowanych projektów warto wymienić Towarową 22 (dawny Jupiter), wielofunkcyjny projekt zlokalizowany na warszawskiej Woli, w którym 100 tys. mkw. ze 195 tys. mkw. przeznaczone zostanie na handel i usługi.