W ciągu sześciu pierwszych miesięcy roku katowickie centrum handlowe odwiedziło ponad 7,6 mln osób, co zapowiada przekroczenie progu 15 mln – rekord na koniec roku. To blisko 4 mln klientów więcej niż w roku 2014. Jeszcze lepiej wygląda sprzedaż, która rosła średnio o 10%.
Najlepszym miesiącem ubiegłego półrocza okazał się marzec, kiedy to Galerię Katowicką odwiedziło 1,4 mln osób, czyli o ponad 20% osób więcej niż w tym samym miesiącu 2016 roku. Wpłynęło to na znaczący, bo aż 15%, wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego.
W pierwszym półroczu 2017 roku w Galerii Katowickiej otwartych zostało 12 nowych lokali handlowych. W czerwcu ruszył pierwszy w Europie flagowy punkt międzynarodowego innowatora w zakresie transportu i bezpieczeństwa dzieci – producenta fotelików i wózków dziecięcych Maxi-Cosi. Salon o pow. 160 mkw zlokalizowany jest na poziomie -1. Na mapie Galerii Katowickiej pojawiła się również nowa Strefa Biznesowa, która zajęła powierzchnię blisko 100 mkw.
Wśród nowych lokali w katowickim Centrum w ostatnich 6 miesiącach pojawiły się również: placówka mBanku o powierzchni 93 mkw, zajmująca prawie 49 mkw Decoaroma, salon z modą męską Kraviec o powierzchni 117 mkw, sklep z obuwiem super premium dla mężczyzn – Loake Shoemakeres, pierwszy w Katowicach i całym regionie sklep streetwearowo – sportowy Pit Bull West Coast, ponad 175-metrowy salon mody dziecięcej francuskiej marki Okaidi, a także 180-metrowy salon Nanu Nana. Otwarta została również Akademia Berendowicz & Kublin, ekskluzywny salon fryzjerski, pierwszy tego typu w Katowicach W ostatnim czasie, dzięki otwarciu 120-metrowego lokalu Pasta Masta, Galeria Katowicka uzupełniła również ofertę strefy food court. Centrum zyskało też nową, zlokalizowaną na antresoli kawiarnię, Grand Coffee.