Przyrost nowej powierzchni handlowej w pierwszym kwartale 2016 był mniej dynamiczny niż w analogicznym okresie w trzech poprzednich latach – takie dane dostarcza najnowszy raport CBRE. W minionym kwartale powstała tylko jedna nowa galeria – Glogovia (21 tys. mkw.) w Głogowie.
Eksperci podkreślają, że na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e -commerce.
Obecnie w budowie jest około 670 tys. mkw. nowych obiektów handlowych. Wśród największych znajdują się: centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. mkw.), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.), Galeria Północna w Warszawie (64 tys. mkw.), Serenadę w Krakowie (42 tys. mkw.) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.) – komentuje Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE
.
Wśród marek, debiutujących na rynku znalazły się dwie, oferujące modę sportową: Skechers oraz Up8.