560 tys. mkw. – o tyle, wg Cushman and Wakefield – zwiększył się zasób nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce, w tym roku. Znaczna jej część (blisko 40%) przypadła na główne aglomeracje – ośrodki, w których już znajduje się dużo centrów handlowych, a konkurencja między nimi jest coraz silniejsza.
W tej sytuacji w ostatnim czasie deweloperzy szukający niszy na rynku centrów handlowych koncentrowali się na miastach poniżej 50 tys. mieszkańców. W tego typu ośrodkach miejskich powstały galerie handlowe lub mniejsze obiekty, takie jak parki handlowe lub obiekty typu convenience.
Obecnie realizowane są takie inwestycje jak m.in. park handlowy Multishop w Jarocinie i park handlowy Cydr w Radzionkowie. Wśród deweloperów realizujących z powodzeniem inwestycje w małych miastach można wymienić , jak: Immofinanz (parki handlowe Stop.Shop.), Eyemaxx Development (parki handlowe MyBox), Napollo (Centrum Zakupów), Retail Concept (parki handlowe Karuzela), Dekada Realty (obiekty Dekada). Na omawianych rynkach aktywni są także lokalni przedsiębiorcy – pisze Tomasz Lipiński z Działu Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield
Właściciele bazują na sprawdzonych markach. Zestaw najemców obejmuje najczęściej: drogerie (m.in. Rossmann, Hebe), apteki (np. Cosmedica, Arnika), sklepy obuwnicze (m.in. CCC, Deichmann), elektromarkety (m.in. RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet), sklepy dyskontowe (m.in. Pepco, Takko, KiK), sklepy sportowe (np. Martes Sport) oraz sklepy meblowe i z wyposażeniem wnętrz (np. Abra, JYSK).